Klacht Peter Hahn: Ik vind het laakbaar, dat mijn gegevens worden gebruikt voor ongewenste post door Peter [verwijderd door moderator]

J. Noordam

Vandaag ontvingen we via de post een papieren catalogus. Het ging om een eenmalige actie waarbij onze gegevens beschikbaar gesteld waren door Consubase. Dit bedrijf is bij ons niet bekend en wij hebben geen toestemming gegeven om onze gegevens te verstrekken. Volgens ons is dit niet conform de huidige AVG-wetgeving.

Stopzetten van ongewenste mailings via post of digitaal.

Peter Hahn
    Voor het versturen van deze mailing hebben wij eenmalig gebruik gemaakt van postadressen, verkregen uit Consubase. Consubase is een database met naam en adresgegevens. Consubase is tot stand gekomen uit verschillende databronnen, zoals bijvoorbeeld de Basisregistratie Adressen en Gebouwen en gegevens vanuit oude voertuigregistraties. Zo is een adressenboek ontstaan vergelijkbaar met de telefoonboeken van vroeger. De adressen kunnen worden ingezet voor het verzenden van reclamepost.

Wenst u geen reclamepost te ontvangen via Consubase, dan kunt u zich direct uitschrijven via www.consubase.nl/bedrijfpeterhahn. U heeft hier altijd uw recht op bezwaar.
    Let op, u schrijft de gegevens direct uit bij Consubase. Dit betekent dat u nog steeds via andere organisaties reclamepost kan ontvangen.

Wenst u van geen enkele organisatie nog reclamepost te ontvangen, dan kunt u zich via Postfilter inschrijven in het Nationale Postregistratie. Het Postfilter werkt als een Bel-me-niet Register voor reclamepost. Het Postfilter dient door alle adverteerders in Nederland te worden gevolgd. De Nederlandse Reclame Code Commissie houdt hierop toezicht. Via de website van Postfilter kunt u zich registreren in Postfilter: www.postfilter.nl.

Voor de meest voorkomende vragen en meer informatie verwijzen wij u graag naar de website www.consubase.nl.
    Peter Hahn

J. Noordam
    De klacht is wat mij betreft afgehandeld.

Ook een klacht indienen over Peter Hahn?