Klacht Petplan: Petplan is een grote oplichterij

B.A.W.M. Olislagers

Petplan hanteert een 30-dagen wachttijd waarin geen aanspraak gedaan mag worden op de verzekering. De klachten die in die periode ontstaan, worden vervolgens de gehele looptijd van de verzekering niet meer vergoed.
Mijn hond is in die wachttijd twee keer bij een dierenarts geweest: een keer voor het inschrijven in een paspoort en een andere keer omdat we bang waren dat hij stukjes bal had opgegeten en in had geslikt.
Nu krijgen we geen vergoedingen meer voor elk maag-darmprobleem omdat we met de dierenartsen hebben besproken (maar waar hij niet voor werd behandeld en ook geen behandeling in die periode voor heeft gekregen) dat hij bij ons al nieuwe eigenaar nog niet zo goed at. Wat ze dan nog wel vergoeden voor de 500,- jaar premie?!
Ook vragen ze achter je rug om bij de dierenarts de gegevens op ipv deze aan jou te vragen om naar hen door te sturen.
Ze hebben de regelgeving zo gemaakt, dat je nog nauwelijks iets kan declareren en waar je pas achter komt als je het contract hebt gesloten.

Ik wil niet meer bij hen verzekerd zijn, zolang zij ons weigeren om voor maag-darmproblemen vergoeding te geven.
Petplan zorgt goed voor zichzelf, maar niet voor de verzekerde!

B.A.W.M. Olislagers
    Het feit dat Petplan niet eens de moeite neemt om te reageren, blijkt dat ze niet geïnteresseerd zijn in goede zorg en tevredenheid van de klant, maar puur voor financieel gewin gaan. En dat op een zeer dubieuze manier. Het is een grote oplichterij en schandalig hoe ze de mazen van de wetgeving opzoeken.
    B.A.W.M. Olislagers
    Zie ook Ervaringen.nl voor de vele klachten over Petplan en het wel willen cashen, maar niet willen uitbetalen.
    B.A.W.M. Olislagers
    Beste , Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent dat de door jou gemaakte kosten niet voor vergoeding in aanmerking komen. Echter zijn de klachten ontstaan voor de ingangsdatum van de verzekering of in de wachttermijn. Conform de polisvoorwaarden komen deze kosten dan niet voor vergoeding in aanmerking. Wij beoordelen dit op basis van de informatie die wij van de dierenarts hebben ontvangen. Mocht je van mening zijn dat de dierenarts incorrecte informatie heeft verstrekt, dan raden wij je aan om contact op te nemen met betreffende dierenarts. Daarnaast wordt dit ook beoordeeld aan de hand van de gezondheidsvragen die worden gesteld bij het afsluiten van de verzekering (bijvoorbeeld of je nog met jouw dier bij de dierenarts ben geweest). Om onaangename verrassingen te voorkomen is het ook altijd goed om ervoor te zorgen dat de verstrekte informatie zo volledig mogelijk is. Het is echter nog helemaal niet zeker dat deze klachten voor de rest van de looptijd zijn uitgesloten. We beoordelen de door jou ingediende declaraties per keer. Wel willen wij je erop wijzen dat als je bij ons een declaratie indient, je ermee akkoord gaat dat wij informatie bij jouw dierenarts op kunnen vragen. Bij het indienen van een declaratie moet je hier echt een vinkje bij zetten. Indien je hier niet mee akkoord gaat kun je namelijk niet declareren bij ons. Het klopt dat wij jouw de jaarpremie niet terug kunnen geven. De verzekering loopt minimaal 1 jaar en over dat jaar dient de premie voldaan te worden. Mocht je nog vragen hebben kun je uiteraard altijd telefonisch contact met ons opnemen. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 via 020 72 20 230. Met (dier)vriendelijke groet, Sandra Petplan Nederland

Reactie
    Ik heb het niet over de 30-dagen tijd. Dat is achteraf duidelijk en begrijpelijk dat de kosten die in die tijd zijn gemaakt niet worden vergoed.
    Wat echter wel stuitend is, is dat jullie zeggen dat mijn hond maag-darmklachten had tijdens die 30-dagen tijd, terwijl hij daarvoor geen consult en/of behandeling heeft gehad. Daarnaast hebben jullie gezegd dat maag-darmklachten niet worden vergoed voor de rest van de lopende verzekering. Ik wil de mail er wel bij sturen?! Als na 30 dagen je niet uit zo'n geschil komt, lijkt het mij beter om de wegen te laten scheiden, ipv geld te vragen voor een verzekering die je niets te bieden heeft. Info opvragen achter de klant om is wel erg discutabel.
    De informatie die jullie nu beschrijven klopt dus in het geheel niet.
    B.A.W.M. Olislagers
    Het conflict zou opgelost zijn als:
    -ik mijn premie terugkrijg omdat Petplan mij na de 30 dagen tijd geen maag-darmklachten wil vergoeden, terwijl in die 30-dagentijd geen maagdarmprobleem is geconstateerd en/of behandeld, of
    -zij alsnog terugkomen op het onterecht suggereren dat mijn hond in de 30-dagen tijd op consult of behandeld is geweest voor maag-darmproblematiek.
    B.A.W.M. Olislagers
    Typisch dat Petplan geen reactie geeft op mijn aantijging dat ze onterecht declaraties in de toekomst uitsluiten mbt maagdarmproblematiek daar mijn hond niet is geconsulteerd en/of behandeld voor deze problematiek in de 30 -dagen tijd. NEEM DUS GEEN VERZEKERING BIJ PETPLAN, WANT JE BETAALT VOOR EEN VERZEKERING DIE ALLERLEI MOGELIJKHEDEN UITPROBEERT OM NIET UIT TE HOEVEN KEREN. En als je ze het vertrouwen schenkt door een jaar vooruit te betalen ipv een maand, ben je dus al je geld kwijt.
    B.A.W.M. Olislagers
    Het feit dat Petplan mijn aantijging niet tegenspreekt dat ze in de 30-dagen tijd mijn hond onterecht voor maag-darmklachten hebben beoordeeld terwijl hij geen consult of behandeling daarvoor heeft gehad, is veelzeggend.

Ook een klacht indienen over Petplan?