Klacht Petplan: Wijzigen van de polisvoorwaarden ivm eigen bijdrage, vergoedingen en uitsluitingen van bepaalde behandelingen.

Rowin

Petplan wijzigt een vijf jarig contract tussendoor waardoor het gehele voordeel van deze verzekering vervalt. Eigen bijdragen van 35 euro per maximaal 12 declaraties gaat naar 17,50 per declaratie, dus 12 x 17,50. Voor onze hond, een cavalier, vervalt zelfs ineens de zorg rondom hartproblemen. De verzekering is echter afgesloten onder de voorwaarden dat dit wel onder de dekking viel. Ik voel me sterk benadeeld door deze wijzigingen.

Petplan
    Best heer Zonneveld,Deze klacht hebben wij destijds niet gezien, omdat we toen nog niet op de hoogte waren van deze klachtensite. Uit onze administratie blijkt dat u inmiddels de verzekering heeft opgezegd. Met vriendelijke groet, Elles
    Rowin
    Ja maar een opzegging van mijn kant is nog geen oplossing van Petplan. Jammer van deze reactie na zo'n lange bedenktijd. Inhoudelijk gaat u hier blijkbaar niet op in, net als toen op de telefonisch klacht die wel degelijk bij Petplan is ingediend. De reden van opzegging was juist de tussentijdse wijziging waar op internet veeeel klachten over te vinden zijn.
    Uiteraard sta ik nog steeds open voor een zeer goede en ruimhartige oplossing van Petplan.
    In afwachting uw antwoord,
    Rowin zonneveld
    Petplan
    Helaas is onze enige oplossing dat cliënten die niet akkoord zijn met de wijzigingen tussentijds kunnen opzeggen. Daar heeft u ook gebruik van gemaakt. Gezien de omvang van de gezondheidsproblemen bij de Cavalier King Charles, en de kosten die de behandelingen met zich meebrengen, zouden wij de premie voor alle cliënten moeten verhogen. En we willen de verzekering juist zo toegankelijk mogelijk houden voor iedereen. Met vriendelijke groet, Elles
    Rowin
    Helaas gaat u in uw antwoord direct over naar de specifieke problemen van Cavaliers, maar de basis van de klacht was de zeer grote verhoging van het eigen risico per declaratie waar dit voorheen 12 behandelingen was. Dat is de enige reden geweest om op te zeggen en ik blijf zo'n grote tussentijdse wijziging ontoelaatbaar vinden.
    Helaas is u organisatie blijkbaar te machtig om zich dit aan te trekken. Normaal ga je voor nieuwe leden de voorwaarden bijstellen en coulance voor de reeds bestaande

Ook een klacht indienen over ?