Klacht Pets Place: weigering van garantie volledig in strijd met met artikel 7:18 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek

gedupeerd1985

Vrijdag 21 september heb ik het aquarium opgehaald bij de Petsplace denbosch uit

het betreft een Marina Aquarium Kit 54 L 60x30x30 cm - Aquaria (SKU: 4010859037238)

Het aquarium gevuld met grind, water ornamenten planten etc. mee geleverde filter en verwarmingselement op 24 graden aangezet omdat ik tropische vissen in wou plaatsen. (wat volgens de )
aquarium was op een hiervoor bestemde mat op een waterpas oppervlakte.

In de nacht van dinsdag naar woensdag de volgende week hoorde ik een "waterval" geluid uit de kamer waar de aquarium was.
Na onderzoek bleek dat de aquarium leeg stond en mijn voeten nat. het vast tapijt heeft zon 50 liter geabsorbeerd.

Na contact te hebben opgenomen met petsplace zelf. Kreeg ik een ge-copy paste antwoord terug dat het niet om een garantie geval gaat met een voor mensen zonder materiaal kennis plausibel klinkend reden ervoor. (ik heb 2 jaar materiaalkunde op mijn HBO opleiding gehad)
Zonder dat het aquarium onderzocht werd. Dit is in strijd met artikel 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek.

Als het product binnen zes maanden na aflevering kapot gaat of een mankement vertoont, wordt op grond van de wet vermoed dat het product al bij aflevering niet aan het conformiteitsvereiste voldeed. Het is dan aan de verkoper om aan te tonen dat het product niet door een fabricagefout, maar door verkeerd, abnormaal of onkundig gebruik van uw kant kapot is gegaan

De reactie van pets place vind ik om deze reden ver van fair. En zeker aangezien ze onmogelijk kunnen aantonen dat het om een abnormaal of onkundig gebruik was. Ik heb alle voorzorgmaatregelen genomen voor dat ik de aquarium met water heb gevuld.
hij zat waterpas op een rubberen matje dat de druk gelijk moet verdelen. En nee er zaten geen vreemde voorwerpen tussen de kast, ondermat en aquarium. Hieronder de reactie van petsplace:

“Hoe vervelend dit ook is, dit mankement valt niet onder garantie. Een barst in het glas ontstaat ofwel direct na productie, ofwel pas nadat het aquarium is geïnstalleerd. Bij jou is het laatste het geval. Na het vullen en plaatsen van het aquarium is het glas gebarsten. Dit gebeurt niet door een fabrieksfout en ook niet zomaar, waarschijnlijk stond het aquarium niet waterpas of lag er iets tussen het aquarium en de ondergrond (kast o.i.d.) waardoor de druk niet gelijk verdeeld is geweest. Hierdoor kan het aquarium gaan barsten. Vanuit ons is dit geen garantie, maar ook niet vanuit de producent van aquaria; geen enkel merk aquariuml

een refund aanbieden of een garantie herstel

Wij vinden dat Pets Place hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Pets Place?