Klacht Peugeot Nederland: Distributie 1,6 THP motor Peugeot

JefVos

Peugeot 3008 1.6 THP motor bouwjaar 2011 kenteken 07-PJN-2 km stand nu ca. 77322 km.
De 1e eigenaar heeft de distributieketting in 2012 bij 25732 km gratis laten vervangen door Nefkens Eindhoven. In januari 2016 auto gekocht van 1e eigenaar via autobedrijf Mensinck te Steensel. Op advies ANWB dit bedrijf aangesproken. Mensinck heeft de reparatie geclaimd bij Nefkens in Eindhoven waar de auto is gekocht door 1e eigenaar. Nefkens repareert de auto NIET zonder kosten ca € 1490,00.
Het gebrek van de distributie ketting is volgens mij een productiefout cq verborgen gebrek, ondeugdelijk materiaal of productiefout. Peugeot heeft deze motoren van 5 jaar of jonger onder garantie gerepareerd en vind dat de garantie termijn is verstreken. Door deze stellingname probeert Peugeot zijn wettelijke verplichting om in staan voor een verborgen gebrek cq deugdelijk product te ontlopen. Bovendien beroept Nefkens zich erop dat de NIET bij hun in onderhoud is geweest. Dit onderhoud is tot nu toe Mensinck in Steensel gedaan.
De auto wordt door Mensinck Steensel thans gerepareerd, kosten ca € 850,00, waarvan ik de helft moet betalen.

Naspeuring op het internet leert dat er veel klachten zijn over dit probleem. De 1,6 THP motor is door Peugeot samen met BMW ontwikkeld.
BMW (mini) heeft de klachten over de distributieketting schijnbaar probleemloos opgelost er zijn geen of nauwelijks klachten te vinden op het internet.

Met name de motoren van 5 jaar en ouder met een km stand van 70000 tot 80000 km laat Peugeot in de kou staan. Dit zijn veelal de privé rijders met ongeveer 15000 km jaar. De komende tijd zullen er nog meer klachten komen van deze Peugeot rijders.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Is Peugeot Nederland via juridische dwang uiteindelijk te dwingen tot een kostenloze oplossing van dit probleem.

Wij vinden dat Peugeot Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Peugeot Nederland?