Klacht Peugeot Nederland: Distributieset Peugeot al na 3 jaar te vervangen i.p.v. voorgeschreven 10 jaar, kosten € 1.000,00.

RJ#208GT

Bij onze auto van 3 jaar oud, ca 61.000 km, blijkt de distributieset al vervangen te moeten worden. Volgens het persoonlijke onderhoudsschema dient deze na 10 jaar of 165-175.000 km vervangen te moeten worden.
De auto heeft slechts 2 jaar garantie, dus die is al verlopen. Peugeot wil niets onder coulance vergoeden, omdat het onderhoud niet tijdig of juist zou zijn uitgevoerd. Dit is echter wel het geval. Bovendien deed de storingsmelding zich voor, vòòr de laatste onderhoudsbeurt. En merk olie of filters heeft m.i. geen invloed op de distrubutieriem.
Het vervangen van de distributieset blijkt bijna € 1.000,00 te kosten. En dat terwijl dit pas over 7 jaar of ruim 100.000 km zou moeten gebeuren.

Graag een vergoeding voor het vervangen van de distributieset, omdat ik als consument een veel langere levensverwachting van dit onderdeel mag hebben, gezien het onderhoudsschema.

Wij vinden dat Peugeot Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Peugeot Nederland?