Klacht Peugeot Nederland: Garage Vught komt prijsafspraak niet na en gaat aan de slag zonder toezegging.

peugeotsucks

Mijn moeder is al jaren vaste klant bij de Garage. Ook ik was van plan om in de toekomst daar een auto te kopen.

De klacht:
Radiateur stuk- Motor werd veel te warm. Nieuwe voorbanden nodig.. MITS, de reparatie rendabel was, de auto is oud. We zijn ook 2x gaan kijken voor een nieuwe bij deze garage.

De garage:
Distributieriem was blijkbaar niet meer goed. (dit betwijfelen wij niet). Hierdoor is ook de waterpomp vervangen. Wat blijkbaar gebruikelijk zou zijn....

Daarnaast hebben zij na eigen inbreng: 2 remschijven + 4 nieuwe remblokken erop gezet. Deze 4 remblokken waren ondanks vervangen door een automonteur in prive (3 maanden (ruim genomen) geleden vervangen.

De afspraak!!!:
500 euro incl zouden ze onze auto repareren. Dit zijn de letterlijke woorden van de manager. Als wij wisten dat dit ons €910 zou kosten in plaats van €500 + banden a €160 = €660, zouden wij de reparatie niet hebben gedaan.

De factuur:
€910 waarvan €250 teveel, korting -€100

Afspraak nakomen, €500 was de afspraak incl btw , excl banden. De rest van de kosten zou de garage in redelijkheid op zich moeten nemen. Ik wens dus retour a €260 -/- €100 korting (vanwege het feit dat zij weten dat ze juridisch fout zitten) = €160 retour + kosten voor het behouden van ons als klant. Dit laat ik over aan Peugeot en hun kijk op klantwaarde en bad publicity.

Echter acht ik ons in het recht de gehele verbintenis te ontbinden. Aangezien niet aan de overeenkomst is voldaan is deze vernietigbaar / nietig. Wat mij betreft mogen ze alles eruit halen wat ze hebben vervangen en ons de volledige €910 retour doen. Wij kopen wel een auto ergens anders. Dit kost de garage effectief 3 uur * 71 = 223 + 910 = €1133. + €... toekomstige inkomsten van reparaties , onderhoud, nieuwe auto. Dit is de laatste oplossing en zal ik na geen reactie bij de kantonrechter vorderen. Juridisch mag de garage max 10% afwijken. Wat in dit geval dus ruimschoots meer is.

Wij vinden dat Peugeot Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Peugeot Nederland?