Klacht Pharos Reizen: Pharos reizen annuleert reis 4 dagen voor vertrek

Klachtnummer
# 118249
Gebruiker
RJAS
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Pharos reizen annuleerde onze geboekte 14 daagse autovakantie naar Frankrijk slechts 4 dagen voor vertrek. Er bleek een nordic walk event plaats te vinden in Autrans/Franse Alpen. Wij hadden ruim van tevoren geboekt. Zoiets komt toch ook niet uit de lucht vallen. Zij boden nog twee alternatieven aan zonder overleg en niet overeenkomstig onze wensen. De eerste was 160 km verder en €200 duurder. De tweede was €300 goedkoper en totaal niet naar wens en simpel. Wij boden zelf nog een alternatief aan om in het weekend in een hotel te verblijven op hun kosten, omdat het eerst om een bezet weekend ging, hetgeen ook werd afgewezen. Daarna werd de reis volledig geannuleerd.
Daardoor konden wij niet meer tijdig een nieuw onderkomen vinden voor 14 dagen. Uiteindelijk hebben we zelf iets gevonden voor 8 dagen. Wij hebben hierdoor een duurdere keuze moeten maken, derven 6 dagen vakantieplezier en een redelijke schadevergoeding is snel en kort per email afgewezen op basis van de ANVR regels.

De oplossing

Wij willen een schadevergoeding van €500 voor 6 gederfde vakantiedagen omdat het alternatief niet overeenkwam met onze wensen en omgeving en wij slechts 4 dagen hadden om een andere keuze te maken. Verschuiving van vakantie was niet mogelijk omdat alles op ons werk was geregeld. We waren met 3 volwassenen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Pharos Reizen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Pharos Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen