Klacht Philips: airfryer XL rookt als een ketter en is niet te reinigen

# 319820
dutchdutch

Airfryer alleen te gebruiken met oud en nieuw, maar dan als rookbom.

We hebben een airfryer xl gekocht om van de bakluchten af te zijn. Het apparaat heeft het een paar maanden goed gedaan, maar gaat steeds meer stinken, ondanks regelmatig reinigen.

Nu stond gisteren echt het hele huis vol rook, en de rookmelders op de BG en 1e etage gingen ervan af. Zojuist eens aan een grondige inspectie onderworpen, maar het hitteschild achter het element is gitzwart aangekoekt, en is onmogelijk reinigbaar. Dit is werkelijk het ontwerp van een a-technische kleuter!

Je zou verwachten dat je dit als een geheel zou kunnen losnemen en reinigen!

Ik heb ook een dubbelzijdige grillplaat van WMF (soort tostie-ijzer) waarbij de elementen aan de grillplaten zitten en zo in het apparaat worden geklikt. Deze mag gewoon de vaatwasser in!
Een dergelijk ontwerp zou hier niet misstaan, want alle spetters komen tegen het element en plaat aan!

Mogelijkheid om het apparaat te retourneren om te reinigen; er zit gewoon nog garantie op.
tip: denk eens na over een ontwerp en denk vanuit de consument ipv de fabrikant. Een losneembaar element en dito afschermplaat is toch geen rocket science???

Philips
    Beste meneer/mevrouw Wesbeek,

Hartelijk dank voor uw bericht met betrekking tot uw Airfryer. Ik kan heel goed snappen dat het niet fijn is om een huis vol rook te hebben. Ik kijk dan ook graag met u mee naar een mogelijke oplossing. Om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, wil ik u verzoeken contact met ons op te nemen via Facebook or Twitter (@PhilipsCare_NL). Mocht u ons liever telefonisch of via de chat willen benaderen, kunt u onze contactgegevens vinden op de volgende pagina: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html.

Omdat de continue verbetering van producten bij ons hoog in het vaandel staat, wil ik u bedanken voor het delen van uw feedback en een tip. Het wordt erg gewaardeerd.

Ik hoop van u te horen op een van de bovengenoemde sociale media-kanalen. Verder wens ik u voor nu een fijn weekend toe.

Robin
    Philips Consumer Care

Ook een klacht indienen over Philips?