Opgelost door Philips: Batterij robot stofzuiger voor de 2e keer defect binnen 2 jaar

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 291995
Gebruiker
N.M. Wild
Datum
5 reacties

Details

De klacht

De batterij van de robot stofzuiger was al defect na 1 jaar. Netjes onder garantie vervangen door philips. Nu 1 jaar verder is de batterij weer defect. Helaas net 1 maand buiten garantie en geen coulance van philips. Service desk geeft zelf aan dat robot stofzuiger langer mee moet gaan dan 1 jaar. Lijkt op fout in apparaat of slechte batterijen.

De oplossing

Nieuwe batterij of betere versie van robot stofzuiger omdat het probleem zich lijkt te herhalen.

5 reacties

  1. Auteur
    Philips
    Datum
    Goedemiddag meneer/mevrouw de Wild,

    Bedankt dat u de tijd heeft genomen uw ervaring met de robot stofzuiger hier te delen. Wat vervelend dat voor de tweede keer de batterijen van de stofzuiger stuk zijn gegaan.

    Ik kijk graag met u mee wat ik hierin voor u kan betekenen. Het zou handig zijn als u het referentienummer kunt delen van uw voorgaande contact met mijn collega's, zodat ik hiermee in ons systeem uw gegevens er wat sneller bij kan pakken.

    Ik wacht uw reactie af.

    Met vriendelijke groet,
    Simone
    Philips Consumer Care
  2. Auteur
    N.M. Wild
    Datum
    Hallo, het referentie nummer van het contact met de support desk is 60-000-9772780. De kosten voor een nieuwe batterij ligt rond de 100 euro wat ook behoorlijk hoog als deze maar een jaar mee gaan.
  3. Auteur
    Philips
    Datum
    Beste meneer de Wild,

    Ik zie het inderdaad. Nu is het wel zo dat ik dezelfde procedure als mijn collega's volg, en dus bang ben dat ik niet aan uw verzoek kan voldoen.

    Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is waar u op had gehoopt, maar omdat uw stofzuiger buiten garantie valt kan ik deze niet zomaar vervangen of een batterij opsturen.

    Het is echter wel mogelijk om de situatie nog eens met u te bespreken, om te kijken of er specifieke tips zijn die eraan kunnen bijdragen dat de stofzuiger zijn routine wel afmaakt. Helaas kan ik het telefoongesprek dat u met mijn collega heeft gehad niet inzien en dus weet ik niet wat er precies is besproken.

    Mocht u hier interesse in hebben, dan wil ik u adviseren om contact op te nemen op Facebook of Twitter. Daar wordt u dan door mij of één van mijn collega's zo snel mogelijk verder geholpen.

    Met vriendelijke groet,
    Simone
    Philips Consumer Care
  4. Auteur
    N.M. Wild
    Datum
    Hallo, ik heb het ook voorgelegd aan de consumentenbond. Zij geven aan dat de fabrieksgarantie inderdaad verlopen is maar dat je van een robot stofzuiger mag verwachten dat deze langer dan 1 jaar meegaat. In dit geval is philips de fabrikant maar ook de leverancier. Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoef er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem 2x zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, hoort philips als leverancier te zorgen voor kosteloze reparatie of vervanging van de defecte onderdelen. Bij de support desk werd ook aangegeven dat de stofzuiger langer moet meegaan bij normaal gebruik en dat dit probleem vaker voorkomt.
    Helaas heb ik geen Twitter of Facebook dus graag reactie hier of telefonisch.
    Groeten
  5. Auteur
    Philips
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer de Wild,

    Bedankt voor uw reactie. Graag wijs ik u op onze garantievoorwaarden, waarin wordt uitgelegd dat de garantie op het originele product van toepassing is. Mocht het apparaat dus een keer vervangen zijn of gerepareerd, dan betekend dit helaas niet dat de garantieperiode dan opnieuw ingaat. De standaard garantie is 2 jaar en ik zie dat uw stofzuiger hierbuiten valt. Voor meer informatie kunt u hier terecht: http://philips.to/2bY86sB.

    Als u hier nog vragen over heeft en dit telefonisch wilt bespreken, dan adviseer ik u onze klantenservice te bellen op: 0900 202 11 77 (Lokaal tarief*), beschikbaar tussen 08:00 en 20:00 op maandag t/m vrijdag en op 09:00 tot 18:00 op zaterdag.

    Met vriendelijke groet,
    Simone
    Philips Consumer Care

Uiteindelijke oplossing

Auteur
N.M. Wild
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klacht is uiteindelijk opgelost
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Philips?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen