Opgelost door Philips: Belachelijk dure adapter

Sander van Hoek

Ik ben de eigenaar van een Philips Wake-Up Light HF3500. Top apparat en gebruik hem graag. Nou heeft mijn kat helaas het kabeltje van de adapter doorgebeten. Ik met Philips bellen, zouden me een website mailen met een link naar de adapter. Kwam eerste keer niet, na nog een keer bellen gelukkig wel.
Dan komt het mooie, de wake-up light zelf is voor circa 70 EUR te koop. Nu is de adapter los te verkrijgen via de Handyman service voor 80,01 EUR !!!
Ik vind dit nergens op slaan. Een adapter zou niet meer dan 2 tientjes moeten kosten. Ik heb nog gezocht naar een universele, maar die is voor de specifieke voltage niet te vinden en het kabeltje was niet te maken. Verschillende onderdelenzaken konden mij niet verder helpen.
Ik ben best bereid te betalen voor een adapter, maar het kan niet waar zijn dat deze duurder is dan het gehele apparaat + adapter zelf.

Een vervangende adapter tegen een redelijke prijs.

Beste meneer van Hoek,

Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd met het door u aangegeven referentienummer 60-0002317061.

Datum afhandeling: 22-8-2016
    Wijze afhandeling: e-mail
    Afgehandeld met klant
    Beste Koen,

Zal om het overzicht te bewaren even hier reageren. Dank voor je reactie, Je geeft aan dat het blijkt dat de adapter 42,66 kost ipv 80,01. Nou scheelt dat gelukkig al wat, maar op een totaalprijs van 69,99, zou dit betekenen dat je bij een nieuw product voor 61% aan de adapter uitgeeft?? Komt mij niet echt over als schappelijk. Als je voor alle moeite de prijs op 20 euro zet wil ik akkoord gaan, en lijkt me niet meer dan schappelijk. Hoor graag!

Gr, Sander
    Beste meneer van Hoek,

Indien losse onderdelen van een van onze producten beschikbaar zijn in de Philips Online Shop, kunnen we zelf de prijs hiervan bepalen. Als dit niet het geval is, en er ligt een onderdeel bij een externe partij zoals Handyman, mogen wij niet over de prijs onderhandelen. Deze partijen kunnen de prijs zelf bepalen en wij hebben hier verder inzicht in en wij kunnen hier dan ook geen invloed op uitoefenen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Om meer duidelijkheid te krijgen over de prijs van de adapter, wil ik u vriendelijk vragen om contact op te nemen met de klantenservice van Handyman.

Beste Koen,

Uiteraard had ik reeds eerder de vraag bij Handyman gesteld toen zij met 80,01 EUR kwamen aanzetten. Graag deel ik deze quote uit hun reactie mede: "Het probleem ligt bij Philips.
    Deze rekenen een hele hoge verkoop prijs naar de handelaar." (mail 17-5, contact R. Stolze). Zouden jullie anders samen overleg willen plegen om tot een redelijke prijs te komen? Uiteraard ter voorkoming van een kastje - muur verhaal. Handyman stelt dat jullie prijsinvloed hebben.

Groet,

Sander
    Beste meneer van Hoek,

De verkoopprijzen van Philips producten en onderdelen worden bepaald door de verkoper zelf. In uw geval is dat de Handyman. Philips kan en mag hier geen invloed op uitoefenen. Bovendien bespreekt Philips de contractvoorwaarden tussen haar en haar klanten (handelaren) niet met derden omdat deze vertrouwelijk zijn. Wij zullen dan ook niet in overleg gaan met de Handyman. Op dit moment is het onderdeel niet in onze Phlips OnlineShop verkrijgbaar. Wij hebben een aanvraag ingediend om het onderdeel beschikbaar te maken in de Philips OnlineShop. U zult dan helaas nog eventjes moeten wachten, maar als u wilt sturen we u per email een update wanneer de oplader verkrijgbaar is.

Ik hoor graag of u hier interesse in hebt.

Beste Koen,

Dat is jammer, ik hoop dan dat er een normale prijs wordt gevraagd als deze in de Onlineshop mocht verschijnen. Zou dan graag een bericht krijgen. Enig idee wanneer dat ongeveer kan zijn?

Groet,
    Sander
    Beste Sander,

Bedankt voor uw reactie. U zult bericht krijgen wanneer het op voorraad zal liggen. Ik vraag intern even na of we een indicatie kunnen krijgen van wanneer dat zal zijn.

Tom
    Sander van Hoek
    Oplossing Philips akkoord bevonden.