Opgelost door Philips: De koffiemachine lekt water en de fabrikant geeft aan, dat er geen gebreken geconstateerd zijn.

Gebruiker1530197465

Op 1 maart 2018 heb ik een Philips Saeco koffiemachine gekocht in de Rentepuntenwinkel van de ING.
Medio augustus vertoonde de machine een storing. Er kwam geen of weinig koffie uit de machine. Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen met Philips Consumer Care. De medewerkster van Philips gaf aan, dat er mogelijk lucht in de leidingen van de machine zat. Zij gaf mij instructies hoe dit te verhelpen. Na het opvolgen van deze instructies, was de klacht inderdaad verholpen. De gehele maand september ben ik op vakantie geweest. Toen ik de machine begin oktober weer in gebruik nam, begonnen de klachten weer opnieuw. Ik heb eerder genoemde instructies weer toegepast. Dat heeft echter niet geholpen. Na telefonisch contact met Philips, werd aangeboden om de machine te laten nakijken door de reparatieafdeling van Philips, zijnde E-Care in Duiven. Ik heb de machine opgestuurd en nadat ik de machine na een week weer terug kreeg bleek, dat E-Care een modificatie en software update had uitgevoerd. Helaas heeft dit niet geholpen en ik ondekte toen ook, dat de machine water lekte. Wederom na telefonisch contact met Philips de machine naar E-Care opgestuurd. Vervolgens de machine weer terug gekregen. Ditmaal had E-Care de stoomklep vervangen. Bij in gebruik name van de machine bleek, dat deze nog steeds geen koffie tapte. Of de machine toen ook water lekte, heb ik noiet kunnen vast stellen, omdat ik hem verder niet ben gaan gebruiken. Hierna mondeling toezegging van een medewerker van Philips gekregen, dat de machine zou worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Maar mijn machine moest dan wel opgestuurd worden naar E-Care. De machine wederom opgestuurd naar E-Care. Na een week werd de machine retour gestuurd met de opmerking, dat er geen afwijkingen zijn geconstateerd. Echter er kwam nog steeds geen koffie uit de machine. Na telefonisch contact met Philips nieuwe instructies gekregen. Deze instructies hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat de machine weer koffie ging zetten. Echter toen zag ik dat de machine nog steeds water lekte. Via mail bij Philips Consumer Care de eis ingediend voor een nieuwe machine of teruggave van het aankoopbedrag. Echter dit kan alleen als ik de machine aanbied ter controle op gebreken bij E-Care. Daar E-Care in een eerder stadium geen gebreken kon vinden, ben ik daar niet mee akkoord gegaan. Dit heb ik Philips Consumer Care ook laten weten en wederom een nieuwe machine geeist of terug betaling van het aankoopbedrag.

De koffiemachine is door mij 3 keer voor reparatie aangeboden aan de fabrikant en het is niet gelukt de machine te repareren. Dus wil ik een nieuwe koffiemachine of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Philips
    Beste meneer/mevrouw Gravemaker,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het erg vervelend dat u tegen verschillende problemen met uw Saeco aanloopt, en dat u deze al meerdere keren naar ons reparatiecentrum heeft moeten sturen.

Ik zie dat mijn collega die uw case behandelt gisteren een nieuwe reparatie voor u in heeft geboekt. Ik kan me voorstellen dat uw vertrouwen beschadigd is, echter kan een apparaat alleen worden opgeruild wanneer deze meerdere malen hetzelfde technische defect vertoont. Ik hoop dat ook dat u alsnog uw apparaat wilt opsturen zodat deze kan worden nagekeken. Ik kan u verzekeren dat mijn collega's er alles aan doen u van een werkend apparaat te voorzien.

Mocht u nog overige vragen of opmerkingen hebben dan wil ik u graag vragen om via onze officiële supportkanalen contact op te nemen. U kunt ons vinden op Facebook, Twitter (@PhilipsCare_NL) of via één van de mogelijkheden op onze contactpagina: https://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html.

Simone
    Philips Consumer Care
    Beste Simone,

Ik begrijp, dat je liever hebt dat wij ons contact voortzetten via Philips Consumer Care. Maar dat heb ik al meerdere malen geprobeerd en heeft helaas tot nu toe weinig tot niets positiefs voor mij opgeleverd. Vandaar mijn reactie via dit medium in de hoop dat ik daar meer mee bereik.

“De koffie machine is ondertussen al meerdere (3) keren in bijna 2 maanden tijd bij de reparatieafdeling geweest voor één en dezelfde storing. Deze storing, de machine zette geen koffie, was na de derde keer nog niet verholpen.

Nadat ik vervolgens zelf instructies heb toegepast, kwam er weer koffie uit de machine. Deze instructies had ik gekregen na telefonisch contact met één van de medewerksters van de klantenservice van Philips na de 3e reparatiepoging.

Echter de machine lekt nog wel water. Dit is bij de laatste 2 keer, dat de machine is opgestuurd naar de reparatieafdeling ook aangegeven. Helaas nog niet verholpen. Sterker nog, na de laatste keer heeft de reparatieafdeling zelfs aangegeven, geen afwijkingen te hebben geconstateerd. Overigens als ik het gevulde waterreservoir naast de machine laat staan, loopt deze niet leeg. Er is dus naar mijn idee duidelijk sprake van een technisch defect in de machine. Nu gaat de machine voor de 4e keer opgestuurd worden naar de reparatieafdeling. Dezelfde reparatieafdeling die eerder heeft aangegeven, dat ze geen technisch defect hebben geconstateerd. Wat als er nu weer geen technisch defect wordt geconstateerd?

H.E. Gravemaker

Gebruiker1530197465
De klacht is opgelost. Ik heb van Philips een nieuwe Espressomachine ontvangen. Daarnaast een boeket bloemen met excuses, dat e.e.a. zolang heeft moeten duren.

Ook een klacht indienen over Philips?