Klacht Philips: Geen garantie -en/of serveice verlening
Details
De klacht
Op 24-12-2017 hebik bij Televisiewinkel.nl te Naarden een TV van Philips gekocht.Na enkele maanden verschenen er storende vlekken in het beeld die niet verdwenen en erger werden.
De eerste communicatie met Philips hierover liep stroef.
Contact met Philips vervolgens via de nieuwe support pagina leverde op dat men mijn klachten vervelend vond en of ik een zogenaamd “grijze testfoto” wilde maken en toesturen.
Dat heb ik gedaan op 24-01-2019 en vervolgens bleef het stil.
Tot dat ik op 31-01-2019 een sms-bericht kreeg van ComServe dat ik mijn email moest controleren.
Daarin vond ik een bericht dat ik een afspraak kon maken om mijn TV op te laten halen, niets meer en niets minder.
Van Philips had ik niets gehoord.
De afspraak gemaakt want het bleek te gaan om een bedrijf wat expeditie en reparaties uitvoerde voor Philips.
Op 31-01-2019 stond de koerier voor deur.
Op ruwe wijze werd mijn TV ingepakt en met de voet in een doos geschoven.
Op mijn vragen waar de TV naar toe ging had hij geen antwoord. Op vragen hoe lang het zou duren had hij geen antwoord.
De communicatie verliep sowieso stroef omdat hij nauwelijks Nederlands sprak. Het enige antwoord wat hij bleef geven was dat hij koerier was en dat ik maar bij Philips moest vragen.
Ik heb vervolgens besloten mijn TV niet mee te geven.
Nadat ik mijn verbazing over deze gang van zaken kenbaar had gemaakt bij Philips kreeg ik te horen dat het bedrijf ComServe failliet was en men geen zaken meer deed met dit bedrijf.
Een oplossing of een alternatief werd me echter niet geboden.
Excuus al helemaal niet.
Of ik de TV maar wilde terugbrengen naar de winkel van aanschaf, konden die hem naar een reparatiecentrum sturen.
Televisiewinkel.nl te Naarden kampt echter met faillissementproblemen en is tijdelijk gesloten.
Ik heb vervolgens opnieuw contact gezocht met Philips en mijn situatie nogmaals uitgelegd. Ook dat televisiewinkel.nl in problemen verkeerde en tijdelijk gesloten was.
Ik kreeg te horen dat men aan een oplossing werkte maar dat die er nog niet was en dat ik mijn TV naar de winkel van aanschaf kon brengen...hele diepe zucht...
Maar dat ik ook zelf en op eigen kosten naar het reparatiecentrum in Dordrecht kon rijden.
Excuus of enige vorm van compensatie of begrip werd niet aangeboden.
Ik word er moedeloos van.
De oplossing
Ik zou graag zien dat mijn TV gerapereerd wordt en nog liever vervangen voor een exemplaar zonder genoemde problemenUiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.