Klacht Philips: Home Cinema set HTS7500/12

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 43408
Gebruiker
mlwalhout
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bovenstaande set gekocht 02-2011 en al gauw problemen met de lade die niet meer openging. Sinds een maand ook geen geluid meer. Zaten op een avond rustig tv te kijken en opeens een gerommel en stopte alle geluid. Omdat hij uit de garantie was zijn we naar een erkende philipsmonteur geweest en deze gaf aan dat het onderdeel dat stuk was niet meer leverbaar was, maar dat we zeker een coulanceregeling mochten verwachten van Philips.
Wij hebben het apparaat opgestuurd via e-care en kregen toen een voorstel voor een bijbetaling van 560,00 euro voor een vergelijkbaar model.
Als we dit niet doen moeten we alsnog voor de 2e keer onderzoekskosten betalen van 51,95. Terwijl al bekend was dat hij niet te maken was en al onderzocht was door onze philips monteur.
Apparaat is gekocht bij Foto Klein Rotterdam Alexanderpolder.
Wij zijn van mening dat de levensduur veel te kort is dan je zou mogen verwachten en voor de aanschafprijs van 620 euro.
Nu weer 560 betalen voor een dergelijk apparaat

De oplossing

Graag zouden wij een compensatie ontvangen van minimaal de helft van de aanschafwaarde van 620,00
Onderzoekskosten niet doorberekenen omdat al bekend was dat onderdeel niet meer leverbaar was en de aanschafprijs zo hoog was dat het niet redelijk is nog extra geld uit te tellen voor een "overleden" apparaat.

3 reacties

  1. Auteur
    Philips
    Datum
    BesteML Solar Perez-Walhout,
    Wij hebben contact met u opgenomen via email om na te gaan hoe we u kunnen verder helpen.
    Met vriendelijke groet,
    Philips Webcare
  2. Auteur
    mlwalhout
    Datum
    Ik ga uw mail beantwoorden. Dank voor uw reactie!
    De vorige klacht heeft geen reactie van u ontvangen en is inmiddels verlopen.
  3. Auteur
    mlwalhout
    Datum
    Philips blijft met een regeling komen die ons bijna net zoveel kost als onze kapotte set welke niet te maken is omdat ze geen onderdelen meer kunnen leveren.
    Wat kan ik als consument eraan doen dat ze hun eigen apparaten niet eens kunnen maken. Dit mag toch nooit zoveel kosten ( 560,00)?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mlwalhout
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Philips?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen