Klacht Philips: Kan geen koffie meer zetten met saeco intelia evo met type nr HD8751 geeft een code 1 met rood sleuteltje

Klachtnummer
# 181815
Gebruiker
Jeroen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na het aanzetten van het koffie apparaat zie je eerst het symbool van de setgroep dan verwarmd hij voor en spoelt hij door dan kun je keuze maken voor welke koffie en bij elke actie komt het apparaat met een rood sleuteltje en foutcode 1.
Eerste keer gebeld zou mails toegestuurd krijgen om het zelf op te lossen, na twee dagen geen mail, tweede keer gebeld kreeg nu wel een mail om het zelf op te lossen maar was een copy uit de handleiding, gaf aan dat de foutcode 1 verstopping van de trechter zou zijn.
Maar de trechter bleek niet verstopt te zijn, dus geen oplossing, toen maar gaan chatten want bellen met de helpdesk kost ook 10 per min plus de gewone belkosten.
In de chat nettjes en snel re woord gestaan maar omdat ik alles had uitgevoerd kom zij niets voor mij betekenen ik was ook na 20 november uit de garantie en moest het apparaat aanmelden bij servolux, als je de prijzen daar ziet schrik je gaat met ophalen een brengen zeker 200 euro kosten voor een machine van 2,5 jaar oud.

De oplossing

Ik wil graag een gratis reparatie, binnen de garantie ook al een keer gerepareerd dus geen vertrouwen meer in of een kleine compensatie voor het aanschaffen van een nieuw apparaat.
Koffiemachines van deze aanschafprijzen moeten in mijn ogen toch zeker vijf a zes jaar meegaan zonder problemen.
Onderhoud is altijd zoals beschreven uitgevoerd wat ook bijkomende kosten geeft, reparatie gaat ongeveer 200 euro kosten bij servolux na2.5 jaar in gebruik door twee personen.

2 reacties

  1. Auteur
    Philips
    Datum
    Beste meneer Clodius,

    Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd onder het door u aangegeven casenummer 60-0003291322.

    Met vriendelijke groet,
    Koen
    Philips Consumer Care
  2. Auteur
    Philips
    Datum
    Datum afhandeling: 22-8-2016
    Wijze afhandeling: e-mail
    Afgehandeld met klant