Klacht Philips: Levensduur Sonicare

# 192267
K.C.

Hoewel ik jaren tevreden poets met de Sonicare van Philips irriteer ik me mateloos aan de levensduur van de toestellen. Ik volg de poetsinstructies op, laad op zodra het apparaat leeg is en behandel de tandenborstel netjes. Inmiddels heb ik in ongeveer 5 jaar tijd al 3 modellen van het type HX6972/34 gehad. Binnen garantie wordt de tandenborstel netjes vervangen, maar de garantie telt vanaf de dag van aankoop, en niet op de levensduur van het product. Je zou toch verwachten dat een bedrijf als Philips een product zou kunnen leveren waarbij ze op zijn minst twee jaar goed functioneren kunnen garanderen. Concurrent Braun Oral-B levert in dit aspect toch echt betere prestaties. De problemen zijn ook niet alleen bij mij merkbaar, mijn ouders en zus hebben in dezelfde periode 5 (!) Sonicares gehad, en zijn inmiddels overgeschakeld op een ander merk. Na het indienen van een klacht bij Philips een ongeïnteresseerd mailtje terug gekregen, dat ze kennis hebben genomen van het probleem...

Dat Philips dit probleem serieus benadert. De poetsprestaties van het product zijn uitstekend, maar voor de hoge prijs van de producten mag je toch meer verwachten van de duurzaamheid. Een productgarantie van twee jaar, niet vanaf de datum van aankoop, maar vanaf de datum ingebruikname, zou een goede stap zijn. Ik vind het ook zonde van alle materialen om binnen twee jaar een goede tandenborstel weg te kunnen gooien.

Philips
    Beste meneer van Zomeren,

Ik heb u zojuist een e-mail gestuurd.

Suus
    Philips Consumer Care
    K.C.
    Ik vind dat Philips vrij laconiek reageert op een product dat zo'n slechte levensduur heeft. Dit is de werknemers van de klantenservice niet aan te rekenen, maar het is gewoon een ondeugdelijk product. Hoewel de Europese wet 2 jaar aan houdt geldt in Nederland nog steeds deugdelijkheid als maatstaf. Een dure elektrische tandenborstel van het merk Philips zou meer moeten kunnen. Een kleine erkenning dat dit inderdaad een probleem is zou op zijn plaats zijn. Ik ben niet de enige met deze klacht.
    Philips
    Hoi Koen,

Daar zijn we weer. Ik snap wat je bedoelt. Ik begrijp dat je verwacht dat de borstel langer meegaat. Zojuist heb ik gereageerd op je email. Het was mij nog niet duidelijk of je nou wel of niet een bon had. Zo niet, heb ik je een andere aanbieding via email gedaan. Ik hoor graag via die weg van je!

Paul
    Philips Consumer Care

Ook een klacht indienen over Philips?