Klacht Philips: na update van philips smart tv is er een belangrijke functie verdwenen

carla81

Aantal maanden geleden heb ik een smart tv gekocht van Philips, vrij snel was de werking van deze tv niet meer optimaal (wegvallend beeld, en het plotseling uitvallen van de tv). Ik heb de klantenservice gebeld en er werd een update op mijn tv uitgevoerd. Hierna waren de bovenstaande klachten verholpen. Jammer dat er een probleem bij was gekomen, de functie zenders herordenen (dit staat ook duidelijk in de handleiding beschreven) was weg! Erg irritant dus. Na 3 keer contact opgenomen te hebben met philips (1 euro p/g), hebben ze geen oplossing hiervoor. Ook denkt men niet mee aan een oplossing. Nu zit ik met een tv die niet correct werkt en alle zenders door elkaar staan. Het ene probleem is vervangen voor een ander probleem. De reden die philips hiervoor gaf was dat dit door ziggo bepaald werd. Ik heb contact gehad met ziggo en werd terug verwezen naar philips. Ik vind dit een belachelijke reden, ik koop een tv met deze functie, en deze is verwijderd na een update van philips.

Ik wil een correct werkend product. Ik wil dezelfde functies waarvoor ik in eerste instantie betaald heb. En dat er niet na updates opeens functies verwijderd worden. Desnoods een vervangende tv, of mijn geld terug.

Philips
    Geachte klant,Hartelijk dank voor uw bericht. Het klopt inderdaad dat het herordenen van uw kanalen door uw provider bepaald wordt. De zendervolgorde wordt dus door Ziggo bepaald. Philips heeft deze functie niet verwijderd. Wat we aanraden is dat u een favorietenlijst aanlegt (zie handleiding), en dan de automatische zenderupdates uitschakelt. Op deze manier voorkomt u dan dat bij iedere update de zenders terug door elkaar geschud worden. Voor meer info in verband met een favorietenlijst zie handleiding pagina 13 (http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl3258k_12/32pfl3258k_12_dfu_nld.pdf). Info over automatische zenderupdates vindt u terug op pagina 41.Met vriendelijke groet,Philips Webcare
    carla81
    Wat een onzin. Ik heb nog een andere tv en daarbij kan ik nadat de zenders opgezocht zijn, deze zelf herordenen door een functie op de tv zelf. Een functie die ik ook op deze tv had, maar door een update verwijderd is. Ook staat deze functie in de handleiding (misschien zelf even lezen?) Dat philips dit door ziggo laat bepalen is niet mijn probleem. Ik wil dat de tv de functies behoud zoals ik hem koop. Ik heb recht op een product wat doet wat beloofd wordt. U beledigd mij met deze reactien.
    carla81
    Oh, ja... Voor ik het vergeet, de functie staat in de handleiding op pagina 14. Misschien is het beter dat u deze eerst zelf leest, dan weet u precies wat ik bedoel. Pagina 14, onder het kopje HERORDENEN!
    Philips
    Beste mevrouw Vrijhoeven,Zoals eerder meegedeeld ligt het herordenen van de zenders aan de provider. Bij CI+ wordt de lijst vastgelegd door Ziggo. De provider kent soms een andere frequentie toe aan de kanalen bij een update, vandaar dat de kanalen dan door elkaar geschud kunnen worden. Dat is wat in uw geval gebeurd is, Vanuit Philips is geen enkele functie verwijderd geweest op uw TV, de functie is enkel niet toegankelijk gemaakt door uw provider.Om dit te voorkomen dient u een favorietenlijst aan te leggen, en automatische zenderupdates uit te schakelen, Dit heeft net hetzelfde effect als herordenen! U kan op deze manier alle zenders in de door u gewenste volgorde vastleggen en dit lost uw probleem op. Alle info kan u terugvinden in de handleiding en bij verdere vragen, aarzel niet om contact op te nemen met de helpdesk. Zij helpen u graag verder!Met vriendelijke groet,Philips Webcare
    carla81
    Ci+? Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat dat er mee te maken heeft? Ik kijk analoog tv? Dus deze komen ook analoog binnen. Daarnaast is de favorieten lijst in mijn optiek helemaal niet hetzelfde als herordenen. Ik wil de zenders van volgorde verwisselen, zodat ik als ik zal langs de door mijn gewenste volgorde zal, niet eerst langs de Duitse, belgische of lokale zenders. Zo kijk ik graag tv. Zoals ik al zei pagina 14 in jullie handleiding onder het kopje: volgorde van zenders wijzigen.

carla81

Ook een klacht indienen over Philips?