Klacht Philips: Niet meer te repareren.

ischulein@gmail.com

Op 15 december 2009 kochten wij een Philips ambi light tv type 37PFL9604H/12.
24 juli j.l. ging de tv kapot. Wij hebben het apparaat de volgende dag bij Media Markt ter reparatie gebracht. Op 10 augustus kregen wij een prijsopgave van het door Philips geautoriseerde service centre voor vervangen van de voeding, zijnde Euro 266,83. Wij stemden ermee in het apparaat voor dat bedrag te laten maken.
Maar op 7 september kregen wij plots het bericht dat de tv niet meer kan worden gerepareerd omdat het onderdeel niet meer verkrijgbaar is. Ons ongeloof was groot dat een tv van 5,7 jaar oud, waarvoor destijds ongeveer 1300,-- Euro is betaald, niet meer kan worden gemaakt.
Wij hebben om een schriftelijke bevestiging van Philips gevraagd, maar die hebben wij tot op heden niet ontvangen. Wel heeft de Media Markt laten blijken dat ze ons tegemoet wil komen bij de aanschaf van een nieuwe tv.
Is het inderdaad zo dat onderdelen voor een tv na 5 jaar niet meer leverbaar hoeven te zijn?

Bevestiging van Philips dat de voeding van bovengenoemde tv na 5,7 jaar niet meer vervangen kan worden. Twee vrienden hebben na ons eenzelfde tv gekocht. Het is niet te hopen dat zij voor hetzelfde voldongen feit komen te staan.
Wat is de wettelijke termijn voor het in voorraad houden van onderdelen?

Philips is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Philips?