Klacht Philips: Philips komt garantie niet na

Gachte mevrouw/meneer
Aankoopdatum Philips TV bij It’s Naaldwijk 29-09-2012, modelnr. 40PFL550K/12
serial ZH2H 1232032907
Vanaf 08-2013 verdwijnen de zenders van favorieten en ook de smart tv wordt erg traag. Twee maal de tv geheel opnieuw ingesteld op advies van It’s. Die heeft dit al eerder aan de helpdesk van Philips doorgegeven en adviseert ons zelf contact op te nemen met Philips d.d. 29-10-2013. TV opnieuw ingesteld met USB. Daarna gesproken met Henry, dossiernr. 741389
Tot 14-03-2014 tien maal contact met Philips verwezen door It's. Klachten telkens even weg en na enige tijd tv weer kapot, zenders weg. Philips verwijst naar It's en de kabelprovider. Weigert verdere aansprakelijkheid. Klacht bij It's neergelegd en zij proberen een oplossing te zoeken maar verwijzen eerst naar Philips en een aankoop bon. Aankoop bon echter bij filiaal Naaldwijk vergeten en filiaal bestaat niet meer.

Een goede tv of nieuwe tv van een ander type of geld terug

Philips
    Geachte,Dank voor uw bericht. Uw kabelprovider blokkeert het uitzetten van automatische zenderupdates. We raden aan om contact op te nemen met uw provider hierover. Vanuit Philips kunnen we u hier niet verder mee helpen, aangezien dit om een keuze van de provider gaat.Er is dus niets mis met het toestel zelf. Indien een provider het uitzetten van de zenderupdates blokkeert bestaat de mogelijkheid dat bij het doorvoeren van updates een andere frequentie wordt toegevoegd aan bepaalde zenders. Dit gebeurt vanuit de provider. Zij beslissen welke frequentie wordt toegekend aan welke zenders.Met vriendelijke groet,Philips Webcare
    Geachte
    Voor de derde keer contact opgenomen met mijn provider Caiway Westland. Zij hebben nooit eerder van dit probleem gehoord. Zij vertellen veel cliënten te hebben met een Philips TV en ik ben de eerste met deze klacht. Caiway blokkeert geen zenderupdate en kent ook niet telkens een verschillende frequentie toe aan de zenders. Caiway noemt de bewering van Philips een schertsverhaal wat technisch niet mogelijk is. Ook familieleden en vrienden met een Philips TV hebben deze klachten niet.
    verdere reactie.
    De medewerker van de Caiway vertelt dat Philips nooit contact heeft opgenomen met de Caiway hierover, wat wel het geval zou zijn als dit een structureel probleem is. De medewerker zei ook dat een andere tv het probleem wel zou oplossen omdat het in het Philips toestel zit.
    Philips
    Beste,We kunnen enkel herhalen dat uw provider wel degelijk het uitzetten van de automatische updates blokkeert. Dit is een gekend probleem.Om nogmaals te herhalen:
    1. De favoriete tv-zenders vallen weg door de zenderupdates van uw provider
    2. Automatische zenderupdates kunnen niet uitgezet worden.We kunnen u dus helaas niet meer verder helpen en beschouwen deze klacht dan ook als afgesloten.Met vriendelijke groet,Philips Webcare
    Beste
    Philips ontkent de verantwoordelijkheid en zou minimaal contact dienen op te nemen met provider Caiway om een oplossing te zoeken. Ik vind dit een minachting van de consument.

B. de Brabander

Ook een klacht indienen over Philips?