Klacht Philips: Philips reageert uberhaupt niet op een ingediende klacht.

Jeffreymichael

Eerste klacht gestuurd op 8-1-2017. Nadat ik geen reactie heb ontvangen nogmaals een klacht ingediend op 26-2. Tot op heden nog steeds geen reactie gehad!
Beste Philips,
Op 8-1-2018 heb ik mijn klacht gedaan. Tot op heden is reactie op mijn klacht met referentienr 7094979 , ondanks bevestiging van mijn ontvangen bericht, helaas uitgebleven. Door middel van deze mail wil ik u nog een laatste kans bieden om op afdoende wijze mijn klacht op te lossen.
Mijn klacht inc onderbouwing:
Op 8-3-2013 heb ik voor het bedrag van €1099,- een product van jullie gekocht (Philips televisie 55PFL7007H/12) dat na relatief korte tijd defect is gegaan. In het eerste jaar is deze al defect geweest en is het moederbord vervangen. Nu na 58 mnd is de tv wederom defect en geeft geen beeld, wel geluid.
Ik doe mijn klacht omdat ik vind dat ik te veel heb betaald voor een relatief zwak product. Ik had een langere levensduur verwacht van deze Philips tv. Nu zegt verwachting niets over hoe lang mijn TV mee kan gaan. Maar het zegt wel iets over de verplichtingen die jullie als fabrikant hebben zodra het apparaat vroegtijdig stuk gaat. Omdat Philips geen onderdelen voor herstel beschikbaar heeft moet ik een nieuw apparaat aanschaffen.
CE repair geeft namelijk aan dat coulance zal worden toegepast vanwege het niet beschikbaar zijn van onderdelen en/of economische redenen. In samenwerking met Philips doen jullie daarom een voorstel voor een geheel nieuw toestel te weten de 55PUS7272/12 tegen bijbetaling van €973,-
Met deze coulance oplossing ben ik het niet eens:
1. Allereerst bieden diverse winkels als Mediamarkt het model 55PUS7272/12 aan voor €899,- en is dus een goedkoper dan de bijbetaling van €973,- die jullie mij vragen? 2. Volgens ASWO service (mij bekend als sub-leverancier van Philips) is een nieuw mainboard wel degelijk leverbaar met een levertijd van 3 weken. 3. Na enig research blijkt tevens dat kosten van het vervangen van het mainboard bij de Philips PFL6,7,8 en 9 serie totaal inc btw liggen tussen gemiddeld €160,- en €230,-. Jullie vragen mij nu om een nieuw toestel aan te schaffen. 4. Wanneer ik de richtlijnen van uneto-vni bekijk: volgens de veneto tabel moet het 72 mnd zonder klachten mee kunnen gaan. 8-3-2013 - 8-2-2018 = 13 maanden recht op coulance. Dus 13 maanden economische restwaarde bij een aankoop van € 1099,00 [ € 1099,00 : 72 = € 15,26 x 13 ] = kom ik op € 198,43. Ik ben daarom van mening dat jullie coulance bedrag niet klopt.

Mijn gewenste oplossing:
Reparatie van mijn huidige tv of een coulance regeling tegen een bijbetaling van max €250,-. Ik sta open voor overleg of enige vorm van discussie. Ook sta ik open voor een ander model (mits 55 inch) Ik ben mij er van bewust dat producten stuk gaan. Daarbij ga ik er van uit dat Philips het met mij eens is dat de levensduur van een TV met aanschafprijs van €1099,- langer is dan 4 jaar.

Ook een klacht indienen over Philips?