Opgelost door Philips: slechte klantenservice en reparatie centrum maakt er een zooitje van

sad Opgelost
Toscavi

Op 4 mrt 2019 een expresso machine EP5331/10 PHI 5000LG WHT 230/50 gekocht. 2 jaar garantie.
Na ruim een half jaar al mankementen. Instelling van Cappuccino en Latte machiato niet in te stellen. Teveel melk afgifte en maakt herrie etc.
Apparaat geeft niet aan dat koffiedikbak vol zit of geeft wel aan dat het vol zit terwijl er maar 1 kopje is gezet nadat de bak leeg was.
Waterbak/opvangbak (vol) indicatie werkt niet . Zetgroep maakt veel lawaai.
Op 28 mei 2020 apparaat retour ( case nr. 60-0021178088) rep.verzoek 8011/67285 Service provider E-Care Reverse Logistics .
Vervolgens wordt het apparaat op 11 juni geretourneerd vol met koffieprut, deurtje onder de schimmel , waterreservoir aangetast, melkbeker onder de aanslag en stukje afgebroken , koffiedrap loopt uit de verpakking terwijl het apparaat schoon is aangeleverd door mij. Te vies voor woorden !
De Boilerpin was vervangen en kreeg een instructie erbij hoe de dranken aan mijn voorkeur kon aanpassen. Dit was mij al bekend maar functioneerde niet.
Van al mijn op-en aanmerkingen omtrent het apparaat werd niets gecommuniceerd.
Op 12 juni 2020 direct contact opgenomen met de klantenservice (welke vanaf dag 1 zeer moeilijk te bereiken is en soms onvriendelijk behandeld) over de smerige aflevering en stukje van melkhouder afgebroken . (case nr. 60-0021381815) reparatie aanvraag 8011/67842.
Zoals Dhr. Maximiliaan aangaf moest ik het apparaat niet schoonmaken, foto's van de toestand/situatie van het apparaat maken en hem toesturen. Zo gezegd , zo gedaan.Via de status van het apparaat on-line kon ik de notitie van Dhr. Maximiliaan waarnemen en gaf ook door dat deze afhandeling schandalig was. Een kop koffie wil je hier niet meer van hebben.
Op 13 juni 2020 werd het apparaat thuis opgehaald door DHL waarvan ik pas op 19 juni een ontvangst bevestiging ontving van E-care?? (al weer 6 dagen verder en al ruim 3 weken zonder espresso apparaat!!!) .
Op 12 juni 2020 een klacht ingediend per e-mail aan Consumer Care Support van Philips over de gehele situatie.Geen bericht !Geen antwoord! Op 17 juni 2020 om 15.22 gesproken met Dhr. Vaira. Deelde mede dat op 17 juni het apparaat was doorgestuurd naar het reparatiecentrum. Dhr. Vaira nam mijn klacht serieus en zou het doorsturen naar de Tweede Lijn die meer bevoegdheden hadden. Gevraagd of hij mijn klacht en foto's tevens naar de "tweede lijn"zou willen doorsturen . Tot op heden word ik aan het lijntje gehouden. Zeer slechte klantenservice.

Dat het bedrijf contact opneemt persoonlijk en niet via een Callcenter.
Met een oplossing komt want uit een beschimmeld apparaat behoef ik geen koffie meer te drinken.
Uitleg dat dit een zeer slechte klantenservice is daar mijn espresso apparaat circa een maand weg is en nog steeds geen nieuws hierover heb ontvangen. Communicatie komt alleen van mijn kant en kom geen steek verder !

Toscavi
Vervanging van het apparaat. Het bericht op klantenkompas van Philips klinkt mooi maar als ik al div e-mails heb verstuurd om contact met mij op te nemen, gebeurt dat nimmer. Zonder persoonlijk contact kreeg ik te horen dat mijn apparaat vervangen werd. Dit werd in het verzendadvies vermeld. Later kwam er een e-mail van customer care hieromtrent over en denk naar aanleiding van de klacht bij klantenkompas. De klantenservice en bereik is zeer slecht. Tevens weet ik nu niet of er op dit nieuwe apparaat wederom 2jaar garantie zit? Totaal geen terugkoppeling niets. Mijn dank is aan klantenkompas. Met vriendelijke groet Tosca

Ook een klacht indienen over Philips?