Klacht Philips: Te hoge prijsopgave voor kapotte (niet oude) televisie

Ruben

17-6-2014 telefonische prijsopgave gehad van Philips reparatiecenter voor kapotte televisie (nog geen drie-en-een-half jaar oud, aangekocht bij webwinkel Mediamarkt 4-1-2011,factuur aanwezig). Zonder tv gezien te hebben PO van meer dan de helft van de aankoopwaarde. Hierover direct geklaagd. 25-6-2014 kort antwoord van Philips dat hieraan niets te veranderen is. Hierover aantal keren terug contact opgenomen, wel steeds ontvangstbevestiging van klacht maar geen antwoord. Laatste keer heb ik dit 17-7-2014 kenbaar gemaakt bij Philips. Nog steeds geen antwoord. heb leven lang enkel Philips producten gebruikt maar voel me nu zeer in de steek gelaten als trouwe klant van NL bedrijf.

Graag zou ik sowieso een gepast antwoord hebben op mijn klacht en graag een lagere prijsopgave. De prijsopgave van meer dan de helft van de aankoopwaarde is voor een niet oude televisie buitenproportioneel.

Philips
    Geachte klant,Dank voor uw bericht. Aangezien het toestel al geruime tijd buiten garantie is past Philips coulance toe, dit als extra dienst naar de klant toe. Hierdoor neemt Philips het grootste deel van de kost op zich en moet u maximum € 160,- betalen. Deze prijsopgave kan niet lager, aangezien het toestel al anderhalf jaar buiten garantie is. U bent uiteraard vrij om hier al dan niet mee akkoord te gaan.Met vriendelijke groet,Philips Webcare
    Ruben
    Dank u voor uw antwoord. Echter is dit hetzelfde antwoord wat ik eerder heb ontvangen en tevens het antwoord waar ik het dus niet mee eens ben. Ik zie een prijsopgave van meer dan de helft van de aankoopwaarde niet als coulance. Als u kijkt naar uw berichtreferenties 1832173, 1858119 en 1950099 zie ik niet hoe ik het beter kan verwoorden. Is het dan echt een wegwerpmaatschappij geworden?
    Philips
    Beste,Helaas kunnen we u geen lagere prijsopgave geven. De coulance wordt door het servicecenter volgens een procedure berekend. Zo krijgt u een fikse korting op reparatie, ook al is de TV al anderhalf jaar buiten garantie. Deze coulance is een extra service van Philips, ook al is dit wettelijk gezien niet nodig. De tijd, mankracht en onderdelen nodig om het toestel te repareren kunnen niet gratis aangeboden worden.We kunnen u dus helaas niet verder helpen. Met vriendelijke groet,Philips Webcare

Ook een klacht indienen over Philips?