Opgelost door Philips: tv kapot 1 maand na afloop van garantie

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 91519
Gebruiker
Frans
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na 2 jaar en 1 maand is mijn televisie kapot. Horizontale strepen op het scherm.Philips was niet in staat de televisie te repareren en deed een voorstel om de tv om te ruilen voor een andere. Aan mij werd een ander toestel aangeboden dat kwalitatief veel minder was dan het toestel wat ik heb (geen 3d 200 hz ipv 400hz) en ik moest 278 euro betalen om dit te krijgen. Voor een in mijn ogen gelijkwaardig toestel moest ik zelfs 528 euro betalen. terwijl ik voor mijn huidige toestel 599 euro heb betaald. Ik vind dat de tv absoluut niet aan de verwachtingen heeft voldaan en nog niet op de helft van zijn levensduur had moeten zijn. Een redelijker coulance lijkt mij wel gepast. Ik ben vooral verontwaardigd over de poging mij te laten betalen voor een aanzienlijk slechter toestel. Expert Houten, heeft geprobeerd een beter bod te doen maar komt ook niet veel verder.
4 weken geleden heb ik een klacht ingediend bij Philips maar daar niets meer van gehoord.

De oplossing

Ik wil in ieder geval een reactie op mijn klacht. En ik wil een redelijk aanbod waarin daadwerkelijk sprake is van coulance.

2 reacties

  1. Auteur
    Philips
    Datum
    Beste klant, Dank voor uw bericht. In het geval dat een toestel niet meer gerepareerd kan worden doet ons servicecenter een omruilvoorstel voor een gelijkwaardig toestel met een kleine bijbetaling. Door de constante evolutie van TV's is het toestel die aan u voorgesteld is superieur aan uw oude toestel. De kost van bijbetaling wordt berekend aan de hand van de restwaarde van uw TV. Uiteraard kan dit besproken worden, maar daarvoor dienen we u door te verwijzen naar het servicecenter.Met vriendelijke groet,Philips Webcare
  2. Auteur
    Frans
    Datum
    Inmiddels heeft Philips mij een goede, gelijkwaardige (zelfs iets betere) televisie aangeboden voor een alleszins redelijk bedrag.
    Ik ben tevreden met de uiteindelijke afhandeling.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Frans
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Philips?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen