Klacht Philips: Waterkoker HD4678

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 108496
Gebruiker
Floortje100
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een tijd geleden heb ik de Philips waterkoker HD4678 gekocht. Helaas valt de kwaliteit van de waterkoker heel erg tegen.

1. Er zet heel veel kalk af op het verwarmelement. Op zich goed dat kalk uit het water wordt gehaald, maar de kalk komt door het kalkfilter heen in m'n thee terecht. Ik zou de koker minstens elke maand moeten ontkalken om kalkvrije thee te krijgen. M'n vorige waterkokers ontkalkte ik elk half jaar tot elk jaar, zonder de aanleiding dat er kalk in m'n thee kwam, terwijl die van veel mindere kwaliteit waren.
2. De waterkoker heeft een kookstand voor 80C groene thee. Als je het water tot die temperatuur verwarmt, komt er een viezig wit laagje op je thee. Waarschijnlijk moet het water eerst doorkoken.

Ik drink graag thee, dus een goede waterkoker is voor mij erg belangrijk. Daarom heb ik ook een dure Philips waterkoker gekocht.

De oplossing

Ik zou de waterkoker graag omruilen voor een waterkoker met dubbel kalkfilter. Ik heb liever schone, kalkvrije thee dan een waterkoker met verschillende temperatuurstanden (die niet het gewenste resultaat leveren).

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Philips is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Floortje100
    Datum
    Er is niks met de klacht gedaan. Ik heb nooit een reactie van Philips gekregen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Floortje100
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Philips?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen