Opgelost door Phonemarket.nl: PhoneMarket komt niet met een passende oplossing die ze beloven

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 283102
Gebruiker
Robin_R
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb vorig jaar een mobiel gekocht bij PhoneMarket.nl. Hierbij zorgen
hun voor een 2 jaar lange garantie. Helaas was mijn Nexus 6P in een
bootloop terecht kwam. Dit komt door een fout van de chip waar ik
zelf niks aan kan doen. Door PhoneMarket werd ik toen gewezen naar Dynafix. Daar heb ik toen 3 weken geleden mijn mobiel naar toe
gestuurd voor reparatie. Na 2 dagen stond de reparatie status op
'Internal repair - Waits for parts'. Na een week bleek de status nog
steeds het zelfde te zijn. Natuurlijk ben ik even hierover naar gaan
bellen. Uiteindelijk zou ik een vervangend toestel (Huawei Mate 9)
krijgen van Dynafix want ze zouden geen onderdelen meer hebben om mijn
toestel te repareren en ze zouden ook niet weten wanneer ze die zouden
binnenkrijgen. Achteraf bleek dat een vervangend toestel geen oplossing
meer was want ze hadden die niet meer op voorraad. Naar Huawei bellen
had ook geen zin omdat hun ook niks op voorraad hebben en nu nog na een
week nog steeds op een oplossing zitten te wachten van het hoofdkantoor
van Huawei zelf.

Na 3 weken wachten raakte mijn geduld op. De
Dynafix-route had voor mij eigenlijk geen zin meer, omdat ik dan weer
naar Huawei werd doorgestuurd en dan zou ik in een doodlopend einde
kopen. Na 3 weken was ik van plan om naar de winkel te bellen waar ik
mijn mobiel had gekocht, namelijk PhoneMarket.nl.
Omdat hun de garantie bieden. Huawei heeft zelf geen
verplichtingen aangezien ik een contract hebt gesloten met de
wederverkoper en niet met de fabrikant. Als Dynafix het defect niet
kunnen verhelpen, heeft PhoneMarket de plicht om een oplossing te
vinden. Na bellen ben ik niet veel veder gekomen.
Op de website van PhoneMarket staat het volgende:

"Voor alle artikelen
die u bij ons koopt, geldt de fabrieksgarantie en
wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet
verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren.
Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien
wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing."

Na 3 weken aan
reparatie krijg ik als passende oplossing dat hun niet verantwoordelijk
zijn voor de reparatie en dat ik nog even geduld moet hebben en dat ik
het nog moet afwachten. En als ik geen geduld meer heb en geen
vertrouwen meer heb in de reparatie, dat ik van mijn eigen centen een
nieuwe mobiel moet kopen. Dit vind ik geen passende oplossing wat ze op
hun website beloven

De oplossing

Geld terug of een gelijkwaardig vervangend product.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Robin_R
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dit is opgelost, maar niet door PhoneMarket
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Phonemarket.nl?