Klacht Piet Klerkx: Doorgebrand, na reparatie lichtflitsen. Ik wil omruil na 3 maanden ellende.

steenenbeen

Na verhuizing naar onze nieuwbouwwoning onze keuken in gebruik genomen. Na 6 weken defecte Siemens IQ700 magnetron waardoor de zekering er uit sprong. Monteur van Piet Klerkx geweest en tijdens demonstratie sloeg zelfs de aardlek eruit. Dat was begin februari. Monteur van Siemens langs geweest, ik wilde omruil maar reparatie was verplicht. Na onderzoek monteur constateerde hij dat hoogspanningsunit defect was. Had hij niet bij zich. Week later unit uitgewisseld. Na paar dagen aangestaan te hebben kwamen er lichtflitsen uit de magnetron (terwijl het uit stond!). Direct zekering weer uitgezet. Het apparaat is naar mijn mening niet veilig of deugdelijk. Ik eis omruil bij Piet Klerkx. Dat willen ze niet geven want Siemens heeft recht om te repareren. Na vele, vele emails en telefoontjes toch weer monteur langs laten komen. Nee meneer, het kunnen maar vier onderdelen zijn dus we gaan gewoon repareren (dat onderdeel had hij dan ook meteen de eerste keer bij zich kunnen hebben, maar goed). Omdat ik de 3 keer bij hem omruil eiste is hij onverrichter zaken weer omgedraaid. Ik stond perplex. Piet Klerkx blijft herhalen dat zij geen omruil kunnen doen, dat moet Siemens doen. Siemens blijft herhalen dat alleen Piet Klerkx een omruil kan doen. De enige optie die me dus overblijft is nogmaals de monteur de magnetron laten repareren. Ik vertrouw het apparaat niet meer en wil dat het door een productie en/of duurtest heen gehaald wordt. Blijkbaar vinden ze het niet redelijk dat ik dat verlang?

Omruil of productie/duur-test op het apparaat uit laten voeren.

Piet Klerkx is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

steenenbeen
    Zoals ondertussen gewend is de reaktiesnelheid erg laag. Klachten blijven lang liggen en alleen na meerdere keren aanmelden komen ze in actie.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Piet Klerkx?