Klacht Piet klerkx: dure relaxstoel na 3 1/2 jaar kapot

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 393626
Gebruiker
geenrelaxtestoel
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Februari 2016 is mijn Montel Amor Epirus van 1129 euro geleverd. Na 2 1/2 jaar vanwege het kraken van de stoel is er al een monteur langs geweest. Wij moesten toen al kosten betalen, terwijl er nog garantie was, Nu, na 3 1/2 jaar, moet het onderstel al worden vervangen. Vandaag heb ik van jullie een mail ontvangen met een offerte voor deze reparatie. Dat gaat 310 euro kosten. Ik ben van mening dat een product van 3 1/2 jaar oud dat 1129 euro kostte niet de eigenschappen heeft die ik ervan mag verwachten . Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Nu dit toch het geval is, verzoek ik u tot reparatie of vervanging van de defecte onderdelen over te gaan zonder mij hiervoor te belasten.

De oplossing

Ik wil dat het bedrijf de reparatiekosten voor zijn rekening neemt, of mij compenseert zodat ik een andere stoel kan aanschaffen.

11 reacties

  1. Auteur
    geenrelaxtestoel
    Datum
    Vandaag gebeld door Piet Klerkx met voorstel 200 reparatiekosten ipv 310. Ik ga daar niet mee akkoord. Ik heb een video gemaakt waarin goed te horen en zien is de slechte staat van deze stoel van €1129,00 van 3,5 jaar oud!
  2. Auteur
    geenrelaxtestoel
    Datum
    Vandaag gebeld door Piet Klerkx met voorstel 200 reparatiekosten ipv 310. Ik ga daar niet mee akkoord. Ik heb een video gemaakt waarin goed te horen en zien is de slechte staat van deze stoel van €1129,00 van 3,5 jaar oud! Helaas kan ik deze hier niet plaatsen....
  3. Auteur
    geenrelaxtestoel
    Datum
    Ik heb de video op de fb pagina geplaatst van Piet Klerkx
  4. Auteur
    geenrelaxtestoel
    Datum
    Ik krijg helemaal geen reactie terug van Piet Klerkx!!!
  5. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Beste W. Keij,
    Jammer te vernemen dat u niet akkoord gaat met de aangeboden offerte voor het herstel van uw Montel fauteuil. Piet Klerkx heeft u een zeer passend voorstel gedaan. Indien u wenst laten wij telefonisch contact met u opnemen om nogmaals het voorstel aan te bieden en uit te leggen.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx
  6. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Beste W. Keij,
    Jammer te vernemen dat u niet akkoord gaat met de aangeboden offerte voor het herstel van uw Montel fauteuil. Piet Klerkx heeft u een zeer passend voorstel gedaan. Indien u wenst laten wij telefonisch contact met u opnemen om nogmaals het voorstel aan te bieden en uit te leggen.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx
  7. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Beste W. Keij,
    Jammer te vernemen dat u niet akkoord gaat met de aangeboden offerte voor het herstel van uw Montel fauteuil. Piet Klerkx heeft u een zeer passend voorstel gedaan. Indien u wenst laten wij telefonisch contact met u opnemen om nogmaals het voorstel aan te bieden en uit te leggen.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx
  8. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Beste W. Keij,
    Jammer te vernemen dat u niet akkoord gaat met de aangeboden offerte voor het herstel van uw Montel fauteuil. Piet Klerkx heeft u een zeer passend voorstel gedaan. Indien u wenst laten wij telefonisch contact met u opnemen om nogmaals het voorstel aan te bieden en uit te leggen.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx
  9. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Beste W. Keij,
    Jammer te vernemen dat u niet akkoord gaat met de aangeboden offerte voor het herstel van uw Montel fauteuil. Piet Klerkx heeft u een zeer passend voorstel gedaan. Indien u wenst laten wij telefonisch contact met u opnemen om nogmaals het voorstel aan te bieden en uit te leggen.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx
  10. Auteur
    geenrelaxtestoel
    Datum
    Beste Koen,

    Ik weet niet of je de video op jullie Facebook pagina gezien, en vooral gehoord hebt. Dat zou ik dan meteen even doen! Maar je zult begrijpen dat we weinig vertrouwen hebben in repareren. Kijk maar in de historie: vorig jaar is de stoel al een keer (op onze kosten) gerepareerd!! Nu zouden we dan weer 200 euro moeten betalen voor een reparatie. En volgend jaar misschien weer???!!!
    Snap je mijn punt? een stoel van 1129 euro!!!
    Dus repareren is prima, maar NIET op onze kosten!
    Anders moeten jullie nu toch echt met iets beters komen, wij zijn erg boos en teleurgesteld, en laten het er niet bij zitten!
    Graag reactie!!
  11. Auteur
    Piet klerkx
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste W. Keij,
    Vervelend dat we het niet eens kunnen worden. Piet Klerkx heeft u een coulant voorstel gedaan welke u op 04-0 telefonisch is uitgelegd.
    We blijven bij dit voorstel en willen u dit nogmaals graag telefonisch uitleggen en bespreken.
    Met vriendelijke groet,
    Koen, webcare Piet Klerkx

Uiteindelijke oplossing

Auteur
geenrelaxtestoel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?