Klacht Piet klerkx: Eetkamerstoelen na 5 jaar versleten!

J.P. Hildering

Bij Piet Klerkx kochten we (echtpaar 70+) 7 jaar geleden 6 met kunstleer beklede eetkamerstoelen. Sinds al meer dan een jaar vertoont het kunstleer ernstige beschadiging: de toplaag laat los, waardoor de grijze onderlaag op de bovenkanten en hoeken zichtbaar wordt. We vroegen aan klantenservice van Piet Klerkx of zij de oorzaak hiervan wisten en of er nog iets aan te doen was. Het antwoord was, dat de garantie (5 jaar) verstreken was en zij niets meer konden doen. Aangezien zij geen antwoord gaven op de vraag naar de oorzaak, opnieuw de vraag gesteld en verzocht dit ook aan de fabrikant (Henders & Hazel) voor te leggen. Antwoord was dat de beschadiging ‘normale slijtage’ was en dat zij dat niet aan de fabrikant wilden vragen. Vervolgens heb ik zelf de fabrikant benaderd met dezelfde vraag. Het verbijsterende antwoord was, dat het inderdaad slijtage was en dat ‘volgens CBW de levensduur van stoelen in deze prijsklasse 5 jaar is’ (prijsklasse is EUR 139,- per stoel!). Het aanvoeren van CBW als bron verbaasde mij; dus heb ik CBW gevraagd of zij de levensduur van deze stoelen (en andere meubels) hebben vastgesteld. Zoals verwacht, heeft CBW helemaal geen normen voor levensduur. Zij stellen, dat zij dat ook helemaal niet kunnen weten. De fabrikant gebruikt dus een verzonnen argument en verschuilt zich achter een instituut als CBW! Blijft een feit, dat kennelijk volgens Piet Klerkx en Henders & Hazel de levensduur van dit soort stoelen 5 jaar is. Voor ons een argument om de volgende stoelen in ieder geval niet bij Piet Klerkx te kopen.

We hadden graag een advies gekregen om verdere schade te voorkomen en evt. een voorstel voor opnieuw stofferen. Maar helaas zijn de stoelen volgens hen gewoon versleten!

Piet klerkx
    Geachte heer/mevrouw Hildering,

Wat vervelend te lezen dat de stoelen aan het slijten zijn.
    Dit is ook op de foto te zien. Slijtage aan meubelen is niet te voorkomen. Door het dagelijks gebruik, worden gebruikssporen en slijtage na verloop van tijd zichtbaar en is niet te voorkomen.

Een herstoffering voor de eetkamerstoelen is niet mogelijk. Hierover hebben wij u eerder per mail geïnformeerd.

Koen, webcare Piet Klerkx

J.P. Hildering
Helaas niets!

Ook een klacht indienen over ?