Klacht Pixum: Bestelling niet geleverd, geld niet terug,account geblokkeerd, boete, onbereikbaar

Babs Eliasar

Op 5 nov.'12 fotoboek voor client besteld besteld bij Pixum en 85,- overgemaakt. Na 14 dagen wachten nog geen fotoboek ontvangen. Ik vertrouw het niet. Ik mail Pixum, antwoord traag!! Pas op 19 nov. ontving ik mail met bevestiging dat bestelling fout was gelopen, excuusmail, hun fout, korting en ik zou binnen 1á2 weken mijn geld teruggeboekt krijgen. Ik direct het boek bij ANDER fotobedrijf opnieuw besteld (klant wacht al zo lang). Op 20-11 krijgt mijn klant (die hier geheel buiten staat) bericht van PIXUM dat het boek ineens toch geleverd wordt ! Dit werd inderdaad 23 /11 geleverd. Inmiddels heeft PIXUM één van mijn 2 accounts geblokkkerd en krijg ik keiharde aanmaningen verhoogd met boetes omdat ik niet betaalt zou hebben! Hierop heb ik mijn beide accounts ingetrokken. Het door mij bestelde 2e boek was 40 euro duurder:125,15 . Ik zit nu met een voor mij nutteloos duur boek en de 85 euro van PIXUM heb ik tot op heden niet terugontvangen. HOE KRIJG IK VAN PIXUM MIJN GELD TERUG?

Hieronder de mail die ik kreeg van PIXUM waarop ik direct actie ondernam en bij een ander bedrijf opnieuw het fotoboek heb besteld, omdat mijn klant al 16 dagen zat te wachten op een boek wat normaal binnen 5 werkdagen wordt geleverd.
Echter is het boek wat ik nu bij een ander bedrijf bestel, wel € 40, - duurder die nu voor mijn rekening komen omdat ik met de klant het PIXUM bedrag van € 85,98 had vastgelegd.

Beste Babs Card-Rich, bedankt voor uw e-mail.
Het spijt mij te horen dat u zoveel problemen heeft met het plaatsen van uw bestelling.
Ik heb uw account, met het e-mailadres card-rich@home.nl, gecontroleerd en kan bevestigen dat uw Fotoboek-bestelling inderdaad niet gelukt is.
Het bedrag wat u, ten onrechte, betaald heeft, wordt automatisch teruggestort op uw rekening. Dit duurt gemiddeld 1 tot 2 weken. Ik wil u verzoeken om de bestelling nogmaals te plaatsen, uiteraard kunt u hierbij het Fotoboek op rekening bestellen.
Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groeten,
Dewi Neijs (Klantenservice)

De immateriële schade is voor mij als fotografe kwalijker dan de materiele kant.
Ik zit nu met een duur fotoboek waar ik niets aan heb, ergernis en bovengenoemde schade.
Bovendien vind ik de dreig mailen die ik van hun financiële dienst krijg onfatsoenlijk van toon, inhoud en bedreigend met de boete, terwijl ik een bankafschrift heb gemaild dat ik wel betaald heb. Vervolgens wordt als "straf" ook nog even door deze dienst je account geblokkeerd. Echt schandalig. Ze weten alles van me, ik ben een heel goede klant en heb geen cent schuld bij PIXUM. Moet het dan zo? Ik ben er helemaal klaar mee, want dit is ook de 2e keer in korte tijd dat mij dit met PIXUM overkomt. Ik kan mij deze flaters niet permitteren. Ik wil nu alleen dat ze de toezegging ook waarmaken en mijn geld terugstorten.
Dank voor uw moeite en altijd bereid tot geven van nadere informatie.
fotografe
www.rouwfotografie-sneek.nl

Pixum
    Helaas betrof het in deze situatie een fout van de klant, waardoor wij op een verkeerde account hebben gecontroleerd of er een bestelling was. Klant had op naam en e-mailadres van de eigen klant besteld, maar dit e-mailadres niet doorgegeven voor de controle van de bestelling. Wij hebben klant ook gemeld dat op het e-mailadres 'xxxx@xxx.xx' geen bestelling was binnengekomen.Alle correspondentie over het fotoboek, zoals de ontvangstbevestiging en verzendbevestiging, zijn direct aan de klant van onze klant gestuurd. Deze had dus kunnen weten dat het Fotoboek in productie is genomen. Helaas is het Fotoboek niet door de eindcontrole gekomen, waardoor de productie langer heeft geduurd als verwacht.Wij hebben de klant in deze aangeboden om het ontvangen Fotoboek, als uitzondering, aan ons retour te sturen, waarna wij na ontvangst de factuur zouden crediteren.Wij beschouwen de klacht hiermee als voldoende afgehandeld.
    Het Pixum-team
    Babs Eliasar
    Het is een zeer eenzijdige en incomplete reactie van Pixum en praten alles wat krom is recht. Ik heb echter geen behoefte om hier een eindeloos welles/nietes spel van te maken. Het bewuste fotoboek is op verzoek van Pixum, op mijn eigen kosten 2 weken geleden naar Duitsland gestuurd., nadat ik heb moeten vragen om het juiste adres en om de vergoeding van verzendkosten. Tot op de dag van vandaag (6/12) heb ik nog geen cent van Pixum ontvangen, totaal ruim 88 euro.
    Graag nogmaals uw interventie.
    Beste,
    Ik wil nogmaals benadrukken dat problemen moeilijk zijn oplossen als we niet over alle benodigde informatie beschikken en deze bovendien verdeeld over meerdere gebruikersrekeningen. Wij hebben uw bestelling inmiddels gecrediteerd.
    Met vriendelijk groet,
    Het Pixum-team
    Pixum
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    Babs Eliasar
    Het is nu 12 december 2012 en ik heb nog steeds geen cent ontvangen van Pixum terwijl zij zeggen dat het gecrediteerd is. Ze zeggen steeds toe dat het geld binnen 14 dagen wordt teruggestort, maar tot nu toe niets. Ik wil de klacht dan ook niet eerder afsluiten totdat het geld op mijn rekening staan.

Babs Eliasar

Ook een klacht indienen over Pixum?