Klacht planeteo: Misleiding d.m.v. term "onderzoek"

Peter Villevoye

Ik zie regelmatig allerlei nieuwsbrieven in mijn mailbox belanden, variërend van LoveMatch tot Beleggingsgeheimen, en van Hello Fresh tot Ecologisch Bewustzijn. Een uiteenlopende en niet aflatende stoet van bagger. Allemaal via "Goddelijkedag.com" (in Tilburg).

En eerlijk gezegd, mag men wat mij betreft hun gang gaan. Reclame moet mogen. Maar het moet dan wel als zodanig herkenbaar zijn. En dat is in hun recente email over "Planeteo" niet het geval. In de titel en de email spreekt men over een "onderzoek", en dat mag niet ! Ze voeren geen onderzoek uit, ze hebben enkel als doel om gegevens binnen te harken waarmee ze flauwe marketing kunnen plegen t.b.v. een of andere horeca-keten.

Het liefst zou ik willen dat dit soort ziekelijke, trieste marketing-ondernemertjes een digitaal straatverbod krijgen. Maar of dat hen ervan weerhoudt ? Een fikse boete is wellicht het enige waar ze echt gevoelig voor zijn.

Wij vinden dat planeteo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over planeteo?