Klacht planeteo: Misleiding d.m.v. term "onderzoek"

Klachtnummer
# 156871
Gebruiker
Peter Villevoye
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik zie regelmatig allerlei nieuwsbrieven in mijn mailbox belanden, variërend van LoveMatch tot Beleggingsgeheimen, en van Hello Fresh tot Ecologisch Bewustzijn. Een uiteenlopende en niet aflatende stoet van bagger. Allemaal via "Goddelijkedag.com" (in Tilburg).

En eerlijk gezegd, mag men wat mij betreft hun gang gaan. Reclame moet mogen. Maar het moet dan wel als zodanig herkenbaar zijn. En dat is in hun recente email over "Planeteo" niet het geval. In de titel en de email spreekt men over een "onderzoek", en dat mag niet ! Ze voeren geen onderzoek uit, ze hebben enkel als doel om gegevens binnen te harken waarmee ze flauwe marketing kunnen plegen t.b.v. een of andere horeca-keten.

De oplossing

Het liefst zou ik willen dat dit soort ziekelijke, trieste marketing-ondernemertjes een digitaal straatverbod krijgen. Maar of dat hen ervan weerhoudt ? Een fikse boete is wellicht het enige waar ze echt gevoelig voor zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat planeteo hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over planeteo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen