Opgelost door Plasmadiscounter.nl: Samsung 3D TV (LE40C750).

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 35263
Gebruiker
marcinho
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Op 24 december 2010 Samsung 3D TV (LE40C750) bij plasmadiscounter gekocht. Na 2 jaar en 8 maanden is het beeld op zwart gegaan. Contact opgenomen met Plasmadiscounter. Zij hebben de TV opgestuurd naar Samsung. Diagnose is een kapot moederboard. Geven mij nu 2 opties:
1. niet maken en betalen van 50 euro onderzoekskosten
2. samsung plaatst een nieuw moderboard, kosten 241 euro

Beide opties zijn onbespreekbaar voor me. Een kapot moederboard binnen 2 jaar en 8 maanden mag natuurlijk niet. Heb dat aangegeven bij plasmadiscounter, maar zij geven aan dat ze me niet tegemoed kunnen komen. Ik vind dat Plasmadiscounter de taak heeft om aan Samsung door te geven, dat een moederboard kosteloos vervangen moet worden.

Alsnog hoop ik dat plasmadiscounter contact opneemt met Samsung.

Gewenste oplossing

Kosteloze vervanging van moederboard. Nu ligt het probleem bij de klant, terwijl deze een ondeugelijk product heeft ontvangen en daardoor de reparatiekosten ook nog eens moet betalen.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

5 reacties

  1. Auteur
    Plasmadiscounter.nl
    Datum
    Geachte heer,Dank voor uw bericht. Het is altijd erg vervelend wanneer een defect optreed. Wanneer een elektronica product ter reparatie gaat, dan zullen daar altijd kosten aan zitten. In de eerste twee jaar neemt de fabrikant die kosten altijd op zich. Na die twee jaar wordt er gekeken naar de levensduur van het apparaat en hoeveel tijd u van die levensduur al gebruik heeft kunnen maken van het apparaat. Op basis hiervan wordt een berekening gemaakt, waarbij het goed kan zijn dat de fabrikant een (groot) deel van de kosten op zich neemt, maar ook aan u vraagt om een stukje daarvan te mee te betalen. In uw geval kan ik niet exact zien hoe Samsung deze berekening heeft gemaakt, het is voor ons niet duidelijk hoeveel de daadwerkelijke kosten zijn en welk percentage door Samsung vergoed wordt. Dat gaan we nu proberen na te gaan, zodra we daar meer duidelijkheid over hebben zullen wij met u contact opnemen. Met vriendelijke groet,Klantenservice Plasmadiscounter.nl
  2. Auteur
    Plasmadiscounter.nl
    Datum
    Geachte heer,In overleg met Samsung is er een coulance toegepast, wat een nieuwe prijsopgave oplevert. Deze is naar u gestuurd per mail, we horen daar graag uw reactie op om de reparatie in gang te kunnen zetten.met vriendelijke groet,Klantenservice Plasmadiscounter.nl
  3. Auteur
    marcinho
    Datum
    Voorstel voorgelegd bij rechtsbijstandverzekering.
  4. Auteur
    Plasmadiscounter.nl
    Datum
    Geachte heer,Uw scherm wordt nu gerepareerd voor de afgesproken prijs. Zodra de reparatie voltooid is nemen wij contact met u op.Met vriendelijke groet,Klantenservice Plasma-Discounter.nl
  5. Auteur
    marcinho
    Datum
    Klacht uiteindelijk naar tevredenheid opgelost. Verbaas me alleen dat er altijd iemand tussen moet komen voordat er naar een consument geluisterd wordt.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Plasmadiscounter.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen