Klacht Plattetv.nl: Bij levering barst in beeldscherm smartTV, geen vervangend toestel, want doos weggegooid

Klachtnummer
# 365765
Gebruiker
TVbarst11
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Bedrijf: PlatteTV.nl
Levering product 11-05-2019
Klacht: bij levering barst in beeldscherm smartTV, geen vervangend toestel door leverancier, want doos weggegooid.

Ik heb vrijdag smart tv (Sony Bravia 49’) aangeschaft bij PlatteTV.nl, deze werd zaterdag bezorgd door PostNL. Ik heb de televisie voorzichtig uitgepakt en geïnstalleerd en zag geen schade na aanzetten van toestel. De doos heb ik na uitpakken en testen in stukken gesneden en in papierbak gedaan. De volgende dag zie ik dat er een kleine barst in het beeldscherm zit (niet te zien wanneer toestel aanstaat). Ik wil nieuw toestel, want risico op verdere schade (grotere barst) en defecte tv.
Meerdere keren gebeld en gemaild met PlatteTV.nl. Maar zij willen schade niet vergoeden en geen ander toestel sturen. Ik zit nog ruim binnen de garantie, maar ik had de doos niet mogen weggooien. Dit stond vermeld onder aan de factuur die ik direct na online bestellen via mail hebt ontvangen. Deze factuur en waarschuwing zat dus niet bij de doos en ik heb dit bericht niet gezien, afschrijving was immers conform website.
Dus geen doos = geen garantie. Ik vraag me af of deze voorwaarde van PlatteTV.nl rechtsgeldig is. Kan iemand me hierin advies geven en ook wat ik eventueel verder kan ondernemen.
Bedankt, Richard

De oplossing

Ik wil een nieuw vervangend toestel

0 reacties

Ook een klacht indienen over Plattetv.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen