Klacht Plattetv.nl: Dubieuze werkwijze om 'de goedkoopste' te kunnen claimen

SammyC

PlatteTV claimt 'altijd de goedkoopste' te zijn. En dat kunnen ze inderdaad waarmaken met hun dubieuze werkwijze.

Zo hebben diverse erkende derde partijen zoals Coolblue, Bol.com, Expert, die een product voor een zeer lage prijs kunnen aanbieden. (In mijn geval was dat een Sony tv 85 inch voor 2099 bij Coolblue en bij PlatteTV voor 2499)

Wil je een korting of een persoonlijke deal van PlatteTV krijgen, dan vul je de productgegevens (en een link naar het product waar deze goedkoper is) volledig op de website van plattetv.nl in.

Normaal verwacht je dat ze dan snel reageren en een korting geven. Immers als PlatteTV claimt te goedkoopste te zijn, dan zullen ze dat waar moeten maken.

Maar nu komt het. PlatteTV wacht net zo lang totdat het product niet meer bij een derde prijs te krijgen is en reageert daarna op het verzoek met de mededeling dat het product niet meer bij de derde partij op voorraad is. En daardoor niet meer een korting kunnen geven omdat het product toch bij PlatteTV de goedkoopste is.
PlatteTV kan namelijk alleen een korting geven bij een product die nog op voorraad is bij andere partijen.

Een rare situatie omdat het product natuurlijk wel op voorraad was bij de derde partij tijdens de aanvraag van een persoonlijke deal. Maar door expres de aanvraag op zijn beloop te laten konden ze de korting niet meer geven. En zo konden ze weer voldoen aan hun claim 'altijd de goedkoopste'.

Het lijkt mij dat PlatteTv niet verdiend om de claim 'altijd de goedkoopste' te mogen hanteren.

Mogelijk dat ze zelf de TV's opkopen bij hun concurrenten en zelf duurder doorverkopen In de mom van de goedkoopste.

Ik zou zeggen: koop het product bij Coolblue of Bol.com wanneer je een korting ziet.
PlatteTv zou ik niet aanbevelen met hun dubieuze werkwijze en klantonvriendelijke medewerkers.

Niets. Ik ben klaar met dit bedrijf.
Mogelijk een waarschuwing voor overige klanten

SammyC
heeft nooit gereageerd.

Ook een klacht indienen over Plattetv.nl?