Klacht Plattetv.nl: Niet nakomen van eigen actievoorwaarden en bij klachtmelding niet reageren.

Dr Ir A.W. Willemse

We wilden graag een nieuwe TV kopen. PlatteTV heeft de Summerdeals. Altijd gegarandeerd korting op meer dan 300 producten... Prima. De TV die wij wilden ook. Een 65" TV. Eerste reactie: we kunnen u de 70" bieden voor een mooie prijs. Nee, dat was niet de vraag. 70" niet nodig en te duur. Dus graag jullie prijs voor 65". Antwoord: helaas, daar is onze prijs zo laag, daar kunnen we niet onder. Ho even, op deze TV staat jullie summer-deals actie, dus we horen graag de speciale prijs (al is het maar 1 Euro korting). Nee hoor, gewoon vol houden bij PlatteTV. Dit riekt naar oplichting en niet nakomen van de eigen acties. Netjes een klacht ingediend. 0 reactie. Wel dat ze de 70" kunnen leveren. Gevolg: deze klacht en een melding bij de ACM. Lekker stunten, niet nakomen en een duurdere versie proberen aan te smeren. Mocht de consumentenbond dit vaker tegen komen, dan dient er aan de bel getrokken te worden.

Misleidende reclame stoppen. Ook actie voor Consumentenbond. We hebben de TV overigens ondertussen al ergens anders gekocht, maar dit soort praktijken horen gewoon niet voor te komen. En het lijkt structureel.

Dr Ir A.W. Willemse
    Zo lang er geen reactie komt houd ik deze klacht open. Ik hoop ook dat de consumentenbond het oppakt. Het tekent overigens wel wat voor winkel plattetv is. Plat.
    Dr Ir A.W. Willemse
    Tja, zoals verwacht heeft men bij plattetv niet eens het fatsoen om te reageren. We geven ze wederom een kans.
    Dr Ir A.W. Willemse
    @Consumentenbond: hierbij de oproep de praktijken van PlatteTV eens te onderzoeken. Het is sowieso een teken van 'schijt hebben aan de klant' om niet eens te reageren. Dus wij reageren wel. Hopelijk doen ze er een keer iets mee.
    Dr Ir A.W. Willemse
    Ik hoop dat ze nog reageren. Of dat de consumentenbond eens een onderzoek doet naar hun praktijken. Het feit dat ze simpelweg niet eens het fatsoen hebben te reageren, zegt ons genoeg.

Dr Ir A.W. Willemse
Ik hoop van harte dat de Consumentenbond deze zaak serieus neemt. PlatteTV heeft acties waar ze zich niet aan houden en komen beloftes niet na. Het lijkt echter de normaalste zaak van de wereld te zijn om simpelweg niet te reageren. In normaal Nederlands heet zoiets gewoon onbeschoft. Maar ook daar lijken ze zich niets van aan te trekken.

Ook een klacht indienen over Plattetv.nl?