Opgelost door Playmasters.co (bestaat niet meer): Geen restitutie na annuleren

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 18312
Gebruiker
Mark
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 17 November (2012) een iPad Mini besteld, betaald met iDeal en op dezelfde dag nog geannuleerd. Op de per email verstuurde annulering (met verzoek om het gestorte bedrag terug te betalen) alleen een standaard ontvangstbevestiging ontvangen waarin beloofd wordt om binnen 24 uur inhoudelijk te reageren. Nooit meer een inhoudelijke reaktie ontvangen. Na de gestelde terugbetalingstermijn weer een email gestuurd waarin ik Playmasters.co in gebreke stel. Wederom als antwoord dezelfde nietszeggende ontvangstbestestiging ontvangen. Telefonisch kon alleen maar een boodschap worden aangenomen. Inmiddels is ook de in de algemene voorwaarden genoemde terugbetalingstermijn ruim overschreden.
Dit lijkt niet eens meer op onzorgvuldigheid, maar - gezien het structureel voorkomen van een dergelijke situatie en het stelselmatig niet reageren op de inhoud - op fraude.

De oplossing

Restitutie van het per iDeal overgeboekte bedrag. (Als het lang duurt, vermeerderd met wettelijke rente.)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Playmasters.co (bestaat niet meer) is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Mark
    Datum
    Enige uren na het deponeren van de klacht op dit forum en daarmee ook het doorsturen van de klacht aan Playmasters.co ontvang ik van Playmasters.co het verzoek van het rekeningnummer voor de teruggave (ik had het nummer al twee maal opgegeven). Nu maar afwachten of de betaling binnenkomt...
  2. Auteur
    Mark
    Datum
    Na het bericht dat het bedrag wordt teruggestort naar aanleiding van publicatie van de klacht op deze site en aangifte bij de Politie kreeg ik vanmorgen een nieuw bericht van Playmasters.co waarin gemeld werd dat het bedrag is teruggestort. Na verificatie bleek dat dat klopte. Jammer dat je er zo veel moeite voor moet doen om je geld terug te krijgen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mark
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Playmasters.co (bestaat niet meer)?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen