Klacht PlayStation Network: Playstation network maakt misbruik van machtspositie.

KanNietOke?

Misbruik machtspositie,

Hoe kan het mogelijk zijn dat er discs van nieuwe games rondgaan die aankomen inclusief verzendkosten voor max. 60 euro. Dan is dat nog de dure variant, terwijl je de niet verhandelbare online download pas krijgt voor 70 euro.

De consument heeft een nadeel omdat dit product niet door te verhandelen is wanneer je er klaar mee bent. Daarnaast liggen de kosten voor Playstation network extreem veel lager aangezien het dus puur om licenties gaat die moeten worden verkocht en niet over een fysiek product. De productiekosten liggen lager, de distributiekosten en de verkoopkosten. Al deze kosten die worden bespaar worden niet van de prijs afgetrokken maar gewoon direct in eigen zak gestoken met nog eens een bonus er bovenop.

Kortom is het dus duidelijk dat playstation network misbruik maakt van zijn eigen gelegaliseerde monopolie positie. Gaan zij dit kunnen blijven doen of gaan de consumenten zelf een stap nemen naar een ander platform. Bedenk dat cross platform gaming zijn opkomst razendsnel doorzet en mensen dus makkelijker zullen gaan switchen. zij kunnen dan nog steeds samenspelen met hun vrienden ook al zitten hun vrienden dan op een ander platform. Als het zo doorgaat zie ik een downtrend opkomen voor playstation gebruikers, en dit word ook nog eens ondersteund door de extreem slechte service die word geleverd door playstation network. Vroeger was ik zeer tevreden over playstation maar tegenwoordig gaat het erg snel bergafwaarts.

wanneer je een vriendelijke mail stuur en haarfijn uitlegt wat het probleem is, dan krijg je een bericht terug alsof het door een BOT gelezen is of niemand die het gewoon niet interesseert of te druk heeft. Die ziet een paar hoofdwoorden en stuurd er direct een automatisch gegenereerd mailtje op terug, dit terwijl jij je best hebt gedaan om zo veel mogelijk informatie te verstrekken zodat zij je zo makkelijk en snel mogelijk kunnen helpen. Er zijn problemen die bij hun liggen maar die ze gewoon weer terug naar jou sturen.

Vergeet niet dat je tegenwoordig ook 60 euro per jaar betaalt voor playstation network. Waar gaat dit geld heen en waarom is er (blijkbaar niet genoeg (zie alinea 1)).

Ik hoop dat ik een uitleg kan krijgen van een medewerker want momenteel staat mijn besluit vast, na 4 generaties playstation, om over te stappen naar een ander platform. en ik hoop dat jullie inzien dat ik niet de enige persoon zal zijn die er zo over denkt.

Op zijn minst de online games in de store voor een redelijke prijs verkopen. De store bied een groot nadeel dat je geen fysiek product hebt en het dus ook niet mee kan nemen of makkelijk uitlenen aan vrienden. Waar een game (bijvoorbeeld modern warfare 2019) nu op bol.com beschikbaar is voor 59,99, is deze in de playstation store te kopen voor 69,99. Een verhoging van 16,7%.

Wij vinden dat PlayStation Network hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over PlayStation Network?