Opgelost door Plieger: Plieger designradiator Florian roest na 2,5 jaar oplossing van Plieger is € 80,- retour van de € 320,-

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 183563
Gebruiker
Ard
Datum
7 reacties

Details

De klacht

We hebben in onze badkamer een Plieger designradiator Florian hangen van 2,5 jaar oud, deze zit reeds onder de roest zowel op de horizontale buizen als op de lasnaden.
Deze is gekocht bij de Formido.
Op deze radiator zit 5 jaar garantie, maar Plieger zegt dat we de radiator niet goed behandelen, wordt natuurlijk wel vochtig in een badkamer.
In de badkamer hebben we een tuimelraam en een grote kier onder de deur.
Tijdens het douchen staat het raam open.
Plieger biedt aan € 80,- retour en de Formido wil daar nog eens € 145,- bij doen, uit coulance zeggen ze.
Gezien de huidige prijs moeten we daar € 100,- bij doen om een nieuwe te kopen, ondanks dat er 5 jaar garantie op zit.

De oplossing

Nieuwe radiator, maar niet weer een die met 2,5 jaar roest.

7 reacties

  1. Auteur
    Plieger
    Datum
    Geachte heer Wolfsen,

    Wij hebben uw klacht reeds in behandeling via Formido Ijsselmuiden. Het klopt overigens niet dat Plieger u een bedrag van € 80.00 heeft aangeboden. Voor verdere informatie aangaande de status van uw klacht adviseer ik u contact op te nemen met Formido IJsselmuiden dhr. de Kleine.

    Met vriendelijke groet,
    Louise
  2. Auteur
    Ard
    Datum
    Beste Louise,

    Ik heb de mail ingezien die u aan Formido stuurde en daar stond het echt wel in dat u 80 euro retour wilde doen.
    Tevens gaf u in deze mail aan dat de levensduur (dus geen garantie) 5 jaar is.
    Ik heb inmiddels contact gehad met Formido IJsselmuiden en deze willen het op een nette manier oplossen en daar ben ik zeer content mee.
    Verder bent u dan ook geen partij meer voor mij, aangezien Formido deze klacht oplost.

    m.vr.gr. Ard

  3. Auteur
    Plieger
    Datum
    Geachte heer Wolfsen,

    De brief was aan Formido gericht en niet aan u. Het bedrag in de brief is dan ook niet gebasseerd op de winkelprijs. Ook wij handelen de klacht met Formido IJsselmuiden af.

    Met vriendelijke groet,

    Louise
  4. Auteur
    Ard
    Datum
    We komen net bij de Formido weg en zijn daar op een nette manier geholpen en de klacht is met Formido op een goede manier afgehandeld.
    m.vr.gr. Ard
  5. Auteur
    Plieger
    Datum
    Zie bovenstaand.
  6. Auteur
    Ard
    Datum
    Zodra wij de nieuwe designradiator binnen hebben, zal ik deze topic als "Afgehandeld" neerzetten. We hebben de klacht destijds gemeld en de klacht werd mede door u niet als heel serieus genomen met als gevolg dat we nu een tijd zonder radiator zitten in onze badkamer. Had u direct adequaat gehandeld, dan hadden we nu een radiator hangen. Nogmaals, Formido IJsselmuiden heeft ons op een correcte manier geholpen en met hen zijn we er uitgekomen.
  7. Auteur
    Ard
    Datum
    Klacht is op een goede manier afgehandeld

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ard
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy