Klacht Pluimers isolatie: Vocht in muren na isolatie

Marga Komen

In febr. 2012 ingestemd met isoleren van drie buitenmuren van huis uit 1948 door firma Pluimers uit Rijssen en isolatie uitgevoerd met PUR. In de zomer van 2013 ontstaan vochtplekken op ALEEN de muren die geïsoleerd zijn aan BINNEN en BUITENKANT. Firma Pluimers komt direct kijken en constateert dat het niet aan het ventileren lag. Op 20-09-13 krijg ik brief waarin staat dat het wel aan het ventileren ligt. Daarna volgen brieven en telefoontjes van mijn kant. Ik heb nog bedrijf in de arm genomen om meer ventilatieroosters aan te brengen, maar die wilde na onderzoek geen extra roosters plaatsen, omdat dat niet helpt. Uiteindelijk komt het IKOBKB op mijn verzoek een onderzoek instellen en in hun rapport staat dat het isoleren goed is uitgevoerd, maar dat de gevolgen van optrekkend vocht zichtbaar zijn geworden NA het isoleren. Ik vind dat de firma Pluimers- met hun expertise- de staat van het huis beter had moeten onderzoeken en ons had moeten adviseren het huis niet te isoleren.

Ik verwacht van de firma Pluimers;
1. Dat zij toegeeft onvoldoende onderzoek aan de woning te hebben gedaan.
2. Ons vertelt wat er echt moet gebeuren om het probleem te verhelpen.
3. Ons financieel compenseert.

Wij vinden dat Pluimers isolatie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Pluimers isolatie?