Klacht Poppe Electronics: Poppe-Electronics misleidt over nieuwstaat Iphone, houdt zich niet aangarantieverplichting

A.J.

In juni 2013 heb ik een Iphone 4 gekocht bij Poppe-electronics. Deze Iphone is beschreven als apparaat in goede nieuwstaat, wel eens aan geweest en getest. Bij gebruik bleek bij het bellen de luidspreker steeds geactiveerd te worden door aanraking met mijn wang. De proximy-sensor blijkt kapot.
In juli heb ik dit defect gemeld, en een beroep gedaan op de garantie. Poppe-Electronics wou in eerste instantie uitsluitend een vergoeding geven, en gaf aan dat geen enkel reparatiecentrum dit onderdeel los zou vervangen. Later gaf hij aan dat ik hem zelf maar zou laten repareren bij "de Turk in de stad" zoals hij omschrijft. Dit zou hij vergoeden. Deze reparateur twijfelt of hij de reparatie aan kan. Zelf onderneemt Poppe geen actie voor reparatie. Kosten van reparatie door Apple of ander erkend bedrijf dat garantie geeft , vergoedt hij niet; deze zijn te hoog. Hij vergoedt max 80 euro.
Iphone blijkt ook niet in nieuwstaat te zijn, maar op 17-04-2011 verkocht te zijn in Groot-Brittanie.

Reparatie bij een erkend bedrijf, met garantie op de reparatie, en niet bij een bedrijf waar op voorhand al getwijfeld wordt over de vraag of men wel in staat is om de reparatie te verrichten.
Is dit niet mogelijk dan wil ik mijn geld terug.

Poppe Electronics
    Per mail is er contact met u opgenomen over een oplossing. Zoals aangegeven wordt een deel van de reparatiekosten vergoedt, aangezien in het uitgebreide testrapport geen defect was. Het toestel is derhalve zonder defect aan u verkocht en ter compensatie willen wij alsnog een gedeelte vergoeden.Met vriendelijke groet,
    A.J.
    U heeft garantie gegeven zonder voorwaarden; u komt echter de verplichting die daar bij hoort niet na.
    U heeft aangegeven contact op te nemen met de fabrikant, daarna zegt u dat bij geen enkel reparatiecentrum het onderdeel los vervangen wordt. Beide onwaar! Dan moet ik zelf maar naar een reparatiecentrum waar uw Iphone total loss raakte door reparatie, zoals u mailt. Reparatie bij Apple met garantie mag niet; te duur.
    Daarbij; volgens Apple echt geen nieuwstaat.
    Testrapport nooit gezien!
    Poppe Electronics
    Wij hebben u niet aangegeven naar het reparatiecentrum te gaan waar onze telefoon total loss is geraakt. Wij verzochten u naar een reparatiecentrum te gaan, waar dit onderdeel gerepareerd kon worden. Bij onze reparateurs en bij Apple zelf wordt dit onderdeel niet gedekt. Het toestel is derhalve zonder defect aan u verkocht en ter compensatie willen wij alsnog een gedeelte vergoeden. Tevens is het product onder 'goede staat' met 6 maanden garantie (hetzelfde als de fabrieksgarantie, dus geen dekking bij dit soort problemen) verkocht aan u.Met vriendelijke groet,Poppe Electronics
    A.J.
    Schriftelijk van u: in nieuwstaat, wel eens aangeweest en getest. Volgens Apple: gebruikte telefoon, enkele jaren oud.
    Vanaf 1e gebruik defect! U onderneemt niets.Bij reparatiecetra waar ik dan nog bereid zou zijn naar toe te gaan om de telefoon te laten repareren (conform garantie is dat uw taak) wordt deze reparatie onder garantie verricht. 'De Turk in de stad' zoals u het noemt, kan niet garanderen de reparatie aan te kunnen en geeft geen garantie op reparatie! Kom uw verplichting na!

Ook een klacht indienen over Poppe Electronics?