Klacht Poses Fotografie: omruilen van pakket onmogelijk om dubieuze redenen

AB

Wij (drie zussen) hebben bij de Jumbo foto;s laten maken van onze kinderen. Alle 3 hebben ongeveer een pakket gekocht van rond de 100 euro.
Alleen heb ik bij het ophalen het verkeerde pakket besteld. Ik was in de veronderstelling dat je altijd de foto;s ook digitaal zou krijgen.
Na mijn zus te hebben gesproken (die wel het digitale pakket heeft) heb ik contact opgenomen met Poses.nl om het pakket om te wisselen.
Dit was niet meer mogelijk. Ik kan alleen tegen betaling van € 35,00 de digitale foto;s meekrijgen.

Dit vind ik erg ongepast. Tijdens het afhalen van de foto;s was ik zo trots op de foto;s dat ik er niet bij was met mijn hoofd. Ik kreeg een code mee naar huis en dacht hiermee de digitale foto;s te kunnen downloaden. Nu blijkt dat ik deze kreeg om ze te kunnen bijbestellen.

We hebben 100 euro betaald voor de foto;s en krijgen de volgende redenen waarom het niet mogelijk is om te ruilen:

- We administratie is al afgesloten en kunnen dit niet meer wijzigen.
Dit lijkt mij heel vreemd dat dit dan niet meer kan. Je kan je hierachter verschuilen, maar als dit niet mogelijk is zou ik een andere administrateur in dienst nemen!

Daarna kwam de volgende reden:
- Je kan de foto's dan inscannen en op deze manier frauderen.
Volkomen onzin! Ik wil juist fysieke foto's teruggeven om zo het gehele digitaal pakket te ontvangen!! Wat heb ik eraan om ze dan ook nog ingescand te hebben??

In de winkel worden de foto;s onder je neus geschoven en je staat dan vol trots de foto;s te bewonderen. Terwijl het ontzettend druk is, moet je snel beslissen. Hierdoor heb ik niet het juiste pakket genomen. Lijkt me dan ook niet helemaal fair om te zeggen dat dit niet meer gewisseld kan worden.
Het is niet dat er extra foto;s zijn afgedrukt. Deze waren namelijk allemaal al afgedrukt voordat we een keuze hebben gemaakt.

Het omruilen van het pakket. Bedrijf verliest er helemaal niet onder.
Ik vraag geen geld terug. Maar om een ander pakket zonder nog eens 35 euro te hoeven te betalen

Poses Fotografie
    Beste Adil,

Zoals eerder telefonisch en per mail besproken heeft u aangegeven een pakket uitgekozen waar u niet tevreden over bent. Buiten onze gratis fotoshoot met gratis portretfoto hanteren wij op de ophaaldag geen aankoopverplichting en geven we aan dat je vooraf moet nadenken over eventuele aankopen. Op het kaartje wat de deelnemers mee krijgen van onze fotografe staat onze website en dat u hier voorbeelden en actieprijzen kunt bekijken. Daarnaast staat er ook op dit kaartje ''verkochte foto's worden niet teruggenomen''. Redenen zijn o.a. om fraude tegen te gaan en omdat de foto's een persoonlijk product zijn.

Van onze website:
    Een Fotobestelling is een gepersonaliseerd product waardoor het niet mogelijk is een eenmaal geplaatste Fotobestelling te annuleren, te wijzigen of te retourneren.

Wij kunnen u eventueel aanbieden om voor de uitbreidingsactie van €35,- de foto's digitaal af te nemen inclusief copyright (t.w.v. €95,-, €80,- op de ophaaldag). De digitale bestanden zijn alle foto's die te zien zijn op de ophaaldag. Dit pakket kunnen wij uiteraard niet kosteloos versturen.

De foto's worden op het hoofdkantoor geretoucheerd en gedrukt. Mijn collega van de ophaaldag heeft ze dan voor u bij (met een persoonlijke code) zodat u ze gelijk mee kunt nemen na afkoop. Doordat het pakket zo wordt aangeboden (maten en kleuren door ons geselecteerd en dat onze collega eenmalig bij het filiaal staat) kunnen wij u de ophaaldag-prijzen bieden. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Steffie
    Hoofd klantenservice

AB
De aangeboden ‘oplossing’ is 35 euro bijbetalen. Dit is gewoon nog meer geld aftroggelen en er zelf beter van worden. Dit kan niet als oplossing gezien worden maar als commerciële uitbuiting!

Ook een klacht indienen over Poses Fotografie?