Klacht Postcode Loterij: De KanjerKalender in strijd met Reclame Code (Nationale Postcode Loterij)

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 284202
Gebruiker
M.J. de Jong
Datum
1 reactie

Details

De klacht

De KanjerKalender wekt de schijn dat je 15 euro gewonnen hebt. Om die te incasseren moet eerst minstens een lot worden aangeschaft. Dit is een vorm van agressieve reclame. Dat is oneerlijk en in strijd met de Reclame Code.

De oplossing

Iedereen die de vakjes van de KanjerKalender geopend heeft en tenminste 5 cheques gevonden heeft kan van de Nationale Postcode Loterij incasseren.

Bijlagen

1 reactie

  1. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer De Jong,

    Bedankt voor uw melding.

    Hierover hebben we u gebeld, om een toelichting te geven bij onze campagne.

    We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

    Met vriendelijke groet,
    Nationale Postcode Loterij

Uiteindelijke oplossing

Auteur
M.J. de Jong
Datum
Uiteindelijke oplossing
De aardige meneer van de Postcode Loterij geeft aan dat er niets mis is met de campagne. Dat is toch raar als ik van iedereen die ik er over gesproken heb hoor dat ze het misleidend vinden. Zou de Postcode Loterij dan zo slecht op de hoogte zijn van wat mensen ervan vinden? Wordt vervolgt...
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen