Klacht Postcode Loterij: geen extra kans

Anoniem

De P.L. stuurt me brieven dat ik extra kans maak als ik meer loten koop. Dit is niet waar, want al koop ik een miljoen loten, de kans dat er een prijs op mijn postcode valt blijft even groot. Alleen mijn aandeel in de prijs wordt groter naarmate ik meer loten koop.

Ophouden met beweren dat je je kansen vergroot door meer loten te kopen

Postcode Loterij
    Beste meneer Aidoo,Inmiddels heeft u contact gehad met een van onze medewerkers. Wij hopen dat uw kwestie naar tevredenheid is opgelost.Groet,Webcareteam Postcodeloterij
    Anoniem
    De reactie van de PL is dat de loting op lotnummer loopt en je bij meer loten dus meer kans hebt. Dan misleiden ze echter met de bewering dat de straatprijs c.q. postcodekanjer e.d. op postcode getrokken wordt. Beide beweringen sluiten elkaar uit. Of de loting loopt op lotnummer, of hij loopt op postcode
    Postcode Loterij
    Beste Meneer Tsjeard, Een lot bij de Postcode Loterij bestaat uit een postcode met volgnummer. Dit houdt dan automatisch in dat hoe meer loten op uw postcode meespelen, hoe groter de kans is dat uw postcode in prijzen valt. Dat neemt niet weg dat we het vervelend vinden dat u onze reclame uiting misleidend vindt. Wij hechten waarde aan uw mening en zullen dit doorgeven aan de betreffende afdeling.Groet,Webcareteam Postcodeloterij
    Anoniem
    Als de kans stijgt naarmate er meer loten in een postcode meedoen betekent dat ook dat hoe groter de kans is dat je postcode in de prijzen valt hoe kleiner het bedrag is dat je winnen kan. Dat wordt niet zo in de reclame vermeld dus is er sprake van misleiding
    Postcode Loterij
    Beste meneer Aidoo, Inmiddels heeft u meerdere keren contact gehad met ons over deze kwestie. Wij hebben antwoord gegeven op al uw vragen en wij beschouwen deze berichtwisseling bij dezen als gesloten. Groet, Webcareteam Postcodeloterij
    Anoniem
    U heeft me geen antwoord gegeven op mijn vragen want die stelde ik niet. In de reclame staat dat er prijzen op mijn postcode kunnen vallen en dat die kans groter is naarmate ik meer loten koop. Vervolgens stelt u dat die prijzen niet op postcodes vallen maar op verkochte loten. Dat blijkt echter niet uit de reclame want daar staat toch echt dat de prijzen op costcodes vallen. Uw antwoorden zijn dus nog misleidender dan de gewraakte reclame
    Postcode Loterij
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...
    Anoniem
    De PL deed geen voorstel, deelt alleen mee dat het afgehandeld is. Daar ben ik het niet mee eens.

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?