Klacht Postcode Loterij: geld in plaats van taarten

Klachtnummer
# 128330
Gebruiker
CoBo
Datum
3 reacties

Details

De klacht

voor mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin 13 Hema appeltaart cadeaukaarten van de nationale postcodeloterij cadeau. ik deelde ze links en rechts uit, omdat ik natuurlijk nooit zoveel taarten de baas kon. Pas later moest ik horen dat het niet persé appeltaarten waren die ik ervan kopen kon. met de 3 kaarten die mij nog restten, ging ik naqar de Hema om alsnog een verjaardagskado te kopen. zan de kassa bleken de kaarten verlopen. dat had ik niet gezien en volgens mij mag je waardepapieren (zoals ook deze karten) niet gewoon naar believen ontwaarden op een tijd die dat jou als organisatie uitkomt!

De oplossing

Hema onbeperkt geldige cadeaukaart twv 13 x €5

3 reacties

  1. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hogenboom,
    We vinden het jammer te horen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van de overgebleven kaarten. Over prijzen corresponderen wij echter met de winnaar van de desbetreffende prijs. We hebben dan ook geen gegevens van de winnaar van u gekregen. Om u toch een uitleg te geven willen we benadrukken dat de Hemakaarten ruim een jaar geldig zijn. Dit is een geldigheid vanuit de Hema, niet vanuit de Postcode Loterij. Wij hebben dan ook niet de bevoegdheid om de kaarten te ontwaarden.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team Nationale Postcode Loterij
  2. Auteur
    CoBo
    Datum
    De HEMA kaarten vertegenwoordigen een geldswaarde, zoals ik later per ongeluk ontdekte: het staat namelijk niet op de kaart. Volgens mij is het onwettig om iets van geldswaarde op eigen houtje aan een verjaringstermijn te onderwerpen. Alsof op briefjes van €5 zou staan: niet geldig na... Ook als de HEMA dit (volgens uw schrijven) heeft geïnitieerd, omdat u uw prijzen zo uitkeert, acht ik u mede aansprakelijk. iK stel voor dat 7 daarom gaat klagen bij D HEMA.
  3. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Hogenboom,

    Graag verwijzen wij u naar ons vorige antwoord. Wij corresponderen altijd naar onze deelnemers wat de geldigheidsdatum is van een prijs. De ontvanger van de prijs is dus van te voren geïnformeerd over de geldigheid en andere voorwaarden.
    .
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team Nationale Postcode Loterij

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen