Klacht Postcode Loterij: geld in plaats van taarten

CoBo

voor mijn verjaardag kreeg ik van een vriendin 13 Hema appeltaart cadeaukaarten van de nationale postcodeloterij cadeau. ik deelde ze links en rechts uit, omdat ik natuurlijk nooit zoveel taarten de baas kon. Pas later moest ik horen dat het niet persé appeltaarten waren die ik ervan kopen kon. met de 3 kaarten die mij nog restten, ging ik naqar de Hema om alsnog een verjaardagskado te kopen. zan de kassa bleken de kaarten verlopen. dat had ik niet gezien en volgens mij mag je waardepapieren (zoals ook deze karten) niet gewoon naar believen ontwaarden op een tijd die dat jou als organisatie uitkomt!

Hema onbeperkt geldige cadeaukaart twv 13 x €5

Postcode Loterij
    Geachte heer/mevrouw Hogenboom,
    We vinden het jammer te horen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van de overgebleven kaarten. Over prijzen corresponderen wij echter met de winnaar van de desbetreffende prijs. We hebben dan ook geen gegevens van de winnaar van u gekregen. Om u toch een uitleg te geven willen we benadrukken dat de Hemakaarten ruim een jaar geldig zijn. Dit is een geldigheid vanuit de Hema, niet vanuit de Postcode Loterij. Wij hebben dan ook niet de bevoegdheid om de kaarten te ontwaarden.
    Webcare Team Nationale Postcode Loterij
    CoBo
    De HEMA kaarten vertegenwoordigen een geldswaarde, zoals ik later per ongeluk ontdekte: het staat namelijk niet op de kaart. Volgens mij is het onwettig om iets van geldswaarde op eigen houtje aan een verjaringstermijn te onderwerpen. Alsof op briefjes van €5 zou staan: niet geldig na... Ook als de HEMA dit (volgens uw schrijven) heeft geïnitieerd, omdat u uw prijzen zo uitkeert, acht ik u mede aansprakelijk. iK stel voor dat 7 daarom gaat klagen bij D HEMA.
    Postcode Loterij
    Geachte heer/mevrouw Hogenboom,

Graag verwijzen wij u naar ons vorige antwoord. Wij corresponderen altijd naar onze deelnemers wat de geldigheidsdatum is van een prijs. De ontvanger van de prijs is dus van te voren geïnformeerd over de geldigheid en andere voorwaarden.
    Webcare Team Nationale Postcode Loterij

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?