Klacht Postcode Loterij: misleidende reclame bij "gratis" bingokaarten

A.J. Tigges

Wil je de gratis bingokaarten hebben, dan gaat dit "gratis"abonnement na 1 november over in een te betalen abonnement. Je moet zelf het initiatief nemen om weer van die "gratis" kaarten af te komen. Dit is een verwerpelijke actie die er toe zal leiden dat veel mensen langer of korter blijven zitten met die dan te betalen bingokaarten.
Oplossing: verbied zulke acties of verplicht de uitgever tot automatische stopzetting van het abonnement!

oplossing: verbied dergelijke agressieve aanbiedingen of verplicht uitgever tot automatische stopzetting.

Postcode Loterij
    Beste meneer Tigges,
    Wat vervelend dat dit zo op u overkomt. Vanwege het 25-jarig bestaan van de loterij bieden we deelnemers en niet-deelnemers de kans tot november met een (extra) gratis lot mee te spelen. Uiteraard is niemand verplicht deel te nemen aan de loterij, men kan er zelf voor kiezen wel of niet mee te spelen. Bestaande loten spelen al automatisch mee in de Miljoenenjacht Bingo, deze hoeven niet te worden geactiveerd. Overigens houden wij alle uitslagen bij. We wensen u veel geluk met uw deelname.
    Vriendelijke groet,
    Webcareteam Postcode Loterij
    A.J. Tigges
    het antwoord gaat volledig voorbij aan de essentie van mijn klacht: u biedt iets "gratis" aan en vervolgers moet je wat je, om te voorkomen er aan vast te zitten, zelf opzeggen. Kijk bv.hoe de grote dagbladen tegenwoordig met gratis proefabonnementen omgaan; die stoppen automatisch. Je wordt dan alleen gebeld of je voor een vervolg opteert; dat is veel klantvriendelijker. Ik zal niet nalaten uw verwerpelijke werving aan de kaak te stellen!

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?