Opgelost door Postcode Loterij: Misleidende reclame

MasterOfDisasterJEP

Op youtube kun je momenteel een reclame zien van de postcode loterij.
Zodra je je postcode ingevuld hebt, laten ze zien dat er afgelopen jaar veel prijzen in de buurt zijn gevallen.
Wat opvalt is, welke willekeurige postcode je ook invult, de prijzen zijn altijd op de zelfde plaats. Uitleg: er zijn rond de postcode waar je woont altijd 5 geldprijzen gewonnen het afgelopen jaar, welke met een rode cirkel aangegeven staan. Zoals eerder gezegd, welke postcode je ook invult, de rode cirkels staan altijd op de zelfde plaats. Ook al is er bijvoorbeeld niet eens een huis / gebouw gevestigd. Dit noem ik misleidende reclame en bedrog.

Wat mij betreft mogen ze mij wel wat poen geven ;).
Het allerbelangrijkste vind ik dat men geen misleidende reclame plaatst!

Postcode Loterij
    Geachte heer of mevrouw Ponsteen,
    Vanwege de afmetingen van het plaatje in de advertentie is het helaas niet mogelijk per postcode te variëren in de getoonde prijzen. Wanneer u echter doorklikt naar de website ziet u het werkelijke aantal prijzen op uw postcode. Houd hierbij echter wel rekening met het feit dat in verband met de privacy van de winnaars de cirkels willekeurig op de afbeelding worden geplaatst. De banner wordt nu overigens niet meer ingezet op Youtube.
    We hopen u hiermee van dienst te zijn.
    Webcare Team Nationale Postcode Loterij
    I'ts okay!