Klacht Postcode Loterij: Niet meer meespelen na 1x geen automatische incasso
Details
Klacht
Vanwege een conflict met de bank, was het niet mogelijk om voor de maand september mijn termijn bedrag automatisch te laten incasseren. Hoewel ik daar niet van op de hoogte was gebracht door de bank, neem ik het de Postcode loterij kwalijk dat ik 10 werkdagen later een brief krijgt met de mededeling dat ik niet meer meespeel met de loten. Dit omdat het geld niet afgeschreven kon worden. Wat ik niet begrijp is dat je in andere situaties zowel per brief (10 werkdagen) als per email ( 5 werkdagen) een reactie kan ontvangen. Op het moment dat de automatisch incasso van september niet is gelukt, had ik gehoopt dat ik een mail had ontvangen met de mededeling dat het niet was gelukt om het bedrag af te schrijven en dat ik zo spoedig mogelijk het bedrag zelf moest overmaken. Maar nee, ik krijg een brief dat ik niet meer meespeel. En dat na al die maanden dat het automatisch incasso wel normaal is voldaan.Gewenste oplossing
Het proces nader bestuderen dat je in zo'n situatie ook een e-mail kan sturen naar de klant en niet direct het meespelen stopzet.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.