Opgelost door Postcode Loterij: Ongewenste reclame

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 95757
Gebruiker
Sjaak Reuzel
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een sticker op mijn brievenbus, die meldt dat ik geen ongeadresseerde reclame wil ontvangen. Omdat het hard nodig is onodig afval en verbruik van brandstoffen te beperken. "Aan de bewoner(s) van" gevolgd door mijn adres zie ik niet als geadresseerd.
Toch blijf ik maar bestookt worden met die troep van de postcode loterij. Alsof die vervelende reclames op tv en radio nog niet genoeg overlast zijn. Mij maak je niet wijs dat ook maar één iemand die de moeite heeft genomen zo'n sticker op te plakken, het fijn vindt minstens eens in de maand gestalkt te worden door die lui.
Ettelijke keren heb ik het al retour gestuurd onder vermelding van "SPAM", maar het gaat maar door! Is hier nu niets tegen te beginnen?

De oplossing

Stoppen met onvolledige adressering en ongewenste reclame.

4 reacties

  1. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Beste meneer Schipper, het is niet onze bedoeling om u hinder te bezorgen van onze post. Dat is niet de intentie waarmee wij brieven versturen. We zouden uw adres graag blokkeren in onze administratie zodat u in de toekomst geen post geadresseerd 'Aan de bewoners van' meer van ons ontvangt. Echter hebben we hiervoor logischerwijs uw postcode en huisnummer nodig. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze gegevens in uw profiel zichtbaar te maken?
    Vriendelijke groet,
    Het Webcare Team Nationale Postcode Loterij
  2. Auteur
    Sjaak Reuzel
    Datum
    Beste Postcode Loterij,
    Bedankt voor uw snelle reactie.
    Nu u beloofd heeft mijn adres te blokkeren, heb ik mijn gegevens toegevoegd. Alvast bedankt voor het beëindigen van de reclame aan mijn adres.
    Maar nu ik toch contact met u heb, heeft u er wel eens bij stil gestaan, dat uw reclame ook terecht komt bij mensen met een gokverslaving en/of in een financieel kwetsbare situatie? Persoonlijk vind ik het niet eerlijk dat u zulke mensen in de verleiding brengt.
  3. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Geachte heer Schipper,
    Bedankt voor de aanvullende informatie. Wij zorgen ervoor dat er niet langer geadresseerde post naar uw adres wordt verstuurd. Omdat wij sommige post al enige tijd van te voren klaarmaken, kan het zijn dat u de komende vijf weken toch nog post van ons ontvangt. Onze excuses voor het ongemak. Het is helaas niet te voorkomen dat onze post terecht komt bij kwetsbare of gokgevoelige mensen. We proberen hier nadat wij dit weten wel zoveel mogelijk rekening mee te houden en bieden iedereen de mogelijkheid aan te geven geen post meer te willen ontvangen. Wij hopen dat u tevreden bent met onze oplossing.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team Postcode Loterij
  4. Auteur
    Sjaak Reuzel
    Datum
    Voor mij persoonlijk is het probleem opgelost.
    Wat het milieu en de zwakkeren onder ons betreft: laat die maar voor zichzelf opkomen, toch?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sjaak Reuzel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen