Klacht Postcode Loterij: Opzeggen Postcodeloterij

m.hagoort4@upcmail.nl

Omdat ik 1 van de 3 loten wilde opzeggen wilde ik dat online doen bij de postcodeloterij. Maar dat kon niet, want er werd mij online geadviseerd, dat telefonisch doen met het dure 0800-nummer. Dit is een dure grap geweest, want de telefoniste wist me op een slinkse wijze allerlei vragen te stelen om toch maar lid te blijven, na uitleg van mij dat het me te duur werd, kwam er een andere benadering met allerlei opgezegde zinnetjes om de tijd te rekken en toen ik UITEINDELIJK toestemming kreeg om op te zeggen, werd er een bandje opgezet ter bevestiging, waar ik alleen maar JA op mocht antwoorden, want anders moest het weer over! Kortom een tijdrekking van jewelste, dat me uiteindelijk 9 belminuten! heeft gekost. Geen stijl.

Normaal te kunnen opzeggen en de telefonistes niet dwingen de klant vast te houden.

Postcode Loterij
    Beste mevrouw Hagoort,
    We vinden het altijd erg jammer om te horen wanneer een deelnemer aangeeft zijn of haar deelname te willen beëindigen. Met die deelname worden namelijk onze goede doelen gesteund. We vinden het dan ook belangrijk om hier het gesprek met de deelnemer over aan te gaan. Het is voor ons goed om te weten wat de reden voor opzegging is. Mocht blijken dat de intentie hiertoe uit een bepaalde onvrede is ontstaan, willen we dit weg kunnen nemen. Mocht de deelnemer toch aangeven de deelname te willen beëindigen dan zullen we dit verzoek uiteraard honoreren. Wij zijn dan verplicht een bandopname te doorlopen, waarin alle gegevens nogmaals opgenoemd worden en de deelnemer bevestigd of dit klopt. Hiermee maken we de stopzetting rechtsgeldig. Hetgeen er dus met u aan de telefoon is besproken en doorlopen zijn onderdeel van een vaste procedure. Het is nooit onze bedoeling om mensen zo lang mogelijk aan de lijn te houden. Het spijt ons als uw gesprek naar uw mening te lang heeft geduurd. We streven naar een vriendelijke doch snelle afhandeling.
    Webcareteam Postcode Loterij

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?