Opgelost door Postcode Loterij: zomaar geld afgeschreven

Uw naam

Ik speel niet mee met deze loterij en ineens werd er geld van mijn rekening afgeschreven! Ik heb nooit mijn naam en rekeningnummer en adresgegevens aan deze loterij gegeven, geen loten gekocht en ook niet meegedaan aan iets anders gelinkt aan dit "goede doel" waardoor zij aan mijn gegevens konden komen.
Postcode Loterij wil eerst al mijn adresgegevens en rekeningnummer weten voordat zij contact met me kunnen opnemen, schrijven zij in een onpersoonlijke email zonder aanhef.
En ondertussen loopt de automatische incasso gewoon door en kan ik dit niet blokkeren omdat het een loterij betreft.

Direct terugstorting van het afgeschreven geld en opheffing van de (niet door mij verleende) automatische incasso

Postcode Loterij is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Uw naam
    Ze zijn wel erg dom daar bij de PL want ik woon niet eens op postcode 5142VE dus hoe kunnen ze dat geld dan uberhaupt van MIJN rekening afschrijven terwijl daar een compleet andere postcode bij hoort? Spelen andere mensen dus gratis mee van MIJN geld !
    Uw naam
    Ik ben gebeld nadat ik zélf op hun site een belverzoek heb aangevraagd. Binnen 4 weken storten ze het geld terug en ze hebben mijn rekeningnummer bij hun geblokkeerd zodat er geen geld meer wordt afgeschreven. Iemand had een typefoutje gemaakt in het banknummer en zij controleren daar niet of naam, nummer en postcode wel overeen komen. Wel jammer dat afschrijven turbosnel gaat en terugstorten met een slakkengang. Helaas kan ik alleen kiezen uit +1 of -1 want ik had hier liever 0 ingevuld.

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?