Opgelost door Postcode Loterij: Zonder toestemming geld afschrijven

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 151252
Gebruiker
An
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na een gratis (1) kerstlot te hebben aangemeld die bij het kerstpakket zat, heb ik ongeveer een week later opgebelt om het op te zeggen. Omdat ik geen behoefte heb aan kansspellen maar wel graag gebruik wou maken van de gratis lot in het kerstpakket. Dit is telefonisch bevestigd en ik heb het telefoon gesprek als bewijs. Nu zie ik opeens op mijn rekening dat ze maar liefst 2x een geld bedrag afgeschreven hebben van mijn rekening in een week tijd? Dit is toch wel een grote vorm van machtmisbruik in mijn ogen van autmatische incasso als ik hier ook zo verder lees lijkt dit ook op het procesmatig extra geld incasseren van mensen die willen stoppen. Ik wil dan ook mijn geld terug en ik snap niet hoe ze 2x in 1 maand tijd een bedrag kunnen incasseren zonder mijn toestemming.

De oplossing

Graag mijn geld terug. en het stoppen van autmatische incassos (omdat ik het ook al heb stopgezet!)

4 reacties

  1. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Geachte heer / mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wat vervelend dat er ongewenst inleggeld is afgeschreven van uw IBAN.

    Voor een terugboeking van het inleggeld kunt u het beste contact opnemen met onze afdeling Ledenservice op 0900 - 300 1500 (€ 0,50 per gesprek). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.30 uur. Of stuur ons uw verzoek via het contactformulier op onze website.

    Wij hopen u op deze manier voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Nationale Postcode Loterij
  2. Auteur
    An
    Datum
    Het is inderdaad vervelend dat jullie onterecht extra geld incasseren, ik dat kenbaar maak, dat wordt gelezen en dat je er vervolgens weer zelf actie op moet ondernemen om je geld proberen terug te krijgen. blijkbaar in de hoop dat mensen er geen zin meer in hebben?
  3. Auteur
    Postcode Loterij
    Datum
    Geachte heer Tshai,

    Zojuist hebben wij u gesproken aan de telefoon.

    Wij hopen u op deze manier van dienst te zijn geweest

    Met vriendelijke groet,

    Nationale Postcode Loterij
  4. Auteur
    An
    Datum
    De bedragen worden teruggeboekt en het lot is (opnieuw) stopgezet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
An
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Postcode Loterij?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen